» عمومی » فرهنگی ادبی » «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» بهترین بازی سال شد
فرهنگی ادبی

«شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» بهترین بازی سال شد

شهریور 5, 1394 009

پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزیدگان خود را شناخت. «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» تولید شرکت مهندسی فن‌افزار شریف، به عنوان بهترین بازی سال و همچنین بهترین بازی موبایلی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه گذشته، چهارم شهریورماه، برگزیدگان پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در سه بخش دستاورد، ژانر و بازی سال انتخاب و معرفی شدند.

این مراسم با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد و حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و جمع کثیری از بازی‌سازان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و طی آن برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به شرح زیر اعلام شدند؛

برگزیدگان بخش دستاوردها

در بخش دستاورد فنی دیپلم افتخار به بازی «جنون سیاه» و غزال زرین به «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» تعلق گرفت.

در طراحی بازی، دیپلم افتخار به «کیپری» و غزال زرین به «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» و در دستاورد هنری، دیپلم افتخار به «جنون سیاه» و غزال زرین به طور مشترک به بازی «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» و «خاله قزی» تعلق گرفت.

در بخش دستاورد موسیقی، غزال زرین به «خاله قزی» و در صدا، غزال زرین به «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» اختصاص یافت. در دستاورد بازی‌نامه هم غزال زرین به «نبرد حران» و لوح تقدیر به بازی «مبارک» رسید.

در دستاورد داستان بازی هم دیپلم افتخار به «قتل در کوچه‌های تهرن ۲» و غزال زرین به «جنون سیاه» تعلق گرفت.

برگزیدان بخش ژانرها

«شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» غزال زریم ژانر اکشن و «جنون سیاه» غزال زرین ژانر اکشن ماجرایی را به خود اختصاص دادند.

دیپلم افتخار در ژانر استراتژی- مدیریتی به‌زور مشترک با دو بازی «نبرد آدون» و «هشت خوان» و غزال زرین ژانر سکوبازی به «خاله قزی» تعلق گرفت.

غزال زرین در بخش ماجرایی به‌طور مشترک به «مموراندا» و «شهر بختک‌ها» و دیپلم افتخار در ژانر ورزشی به بازی «ویراژ» اختصاص یافت.

در ژانر بازی‌های ساده یا کژوال هم غزال زرین به «رینگ مانیا» و «مگنیس» و لوح تقدیر برای «کیپری» و «ما قهرمان نیستیم» تعلق گرفت.

معرفی بهترین بازی سال

و اما «شمشیر تاریکی آخرین جنگاور» به عنوان بهترین بازی سال و همچنین بهترین بازی موبایلی سال انتخاب شد و غزال زرین این بخش را از آن خود کرد.

۱۴۹ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ارسال شده بود که ۱۲۹ بازی و ۲۰ بازی‌نامه را شامل می‌شدند.

در نهایت ۹۳ اثر به داوری نهایی رسیدند و در هشت ژانر دسته‌بندی شدند. ما ۱۵ بازی در سبک اکشن، شش بازی در اکشن ماجرایی، دو اثر در سبک سکوبازی، ۱۰ بازی ورزشی، ۴۸ بازی ساده یا کژوال و شش بازی در سبک مدیریتی بودند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/27/3/1810303.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×