» اخبار ایران و جهان » استرالیا در مبارزه علیه داعش با ایران مشورت می کند
اخبار ایران و جهان

استرالیا در مبارزه علیه داعش با ایران مشورت می کند

شهریور 4, 1394 107

استرالیا وجود منافع مشترک با ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش را عاملی برای مشورت این کشور با جمهوری اسلامی در حملات هوایی به تروریست های داعش در سوریه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه استرالیایی سیدنی مُرنینگ هرالد، وزیر امور خارجه استرالیا گفته است که منافع مشترکی با ایران در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش دارد و لذا برای انجام حملات هوایی ضد داعش در کشور سوریه با ایران مشورت خواهد کرد.

این روزنامه استرالیایی امروز در مطلبی نوشت که هرگونه ضربه به گروه تروریستی داعش در سوریه موجب تقویت حاکمیت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه شده و بنابراین برای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش (که مخالف اسد هستند) یکی از بزرگ ترین دغدغه ها محسوب می شود.

همچنین، از سویی این ائتلاف در عراق نمی تواند بدون مبارزه با داعش در سوریه به موفقیت دست یابد و از سوی دیگر بمباران مواضع داعش در سوریه نیز به نفع اسد خواهد بود. بنابراین ائتلاف با سردرگمی در  این باره مواجه شده است.

از طرف دیگر، مشورت استرالیا با ایران برای گسترش حملات هوایی ائتلاف به داعش در سوریه، مستلزم ارائه این تضمین به ایران است که حملات مذکور تنها با هدف مبارزه با داعش بوده و متوجه نیروهای دولتی سوریه و یا حتی برای حمایت از مخالفان داخلی این کشور نیز نباشد.

لذا در ادامه تعمیق هرچه بیشتر روابط استرالیا با ایران، سخنان «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه این کشور برای هماهنگی بیشتر با جمهوری اسلامی در مبارزه علیه این گروه تروریستی در سوریه قابل درک خواهد بود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/09/4/1733491.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×