» عمومی » ورزشی » بلای گل‌محمدی را سر برانکو نیاورید/ آوارگی پرسپولیس و طلسم ۷ ساله
ورزشی

بلای گل‌محمدی را سر برانکو نیاورید/ آوارگی پرسپولیس و طلسم ۷ ساله

مرداد 25, 1394 0011

پرسپولیس لیگ پانزدهم را با دو شکست و یک تساوی آغاز کرده تا قعرنشین جدول رده‌بندی باشد. در این بین برخی فشارها برای کنار گذاشتن کادر فنی آغاز شده اما مسئولان نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روزی که پرسپولیس گل‌محمدی را کنار گذاشت، بسیاری از کارشناسان فریاد زدند که این کار اشتباه است، اما رویانیان تحت فشار هوادارانی که از بازی ندادن و کم بازی دادن مهدوی‌کیا در فینال دلخور بودند و تصور می‌کردند همین کار موجب شکست پرسپولیس از سپاهان شده است، گل محمدی را اخراج کرد.

مدیریت در پرسپولیس و استقلال سخت تر از تیم های دیگر است، گاهی مجبوری روی تصمیمی بایستی که بیست میلیون مخالف دارد، اما تصمیم درستی است. این کار البته از مدیران ضعیف و متوسط  برنمی‌آید باید مدیر بسیار قدرتمند و محکمی باشی که سر ناسازگاری با میلیون‌ها تیفوسی بگذاری.

حالا برانکو ایوانکویچ همان یحیی گل محمدی است، در واقع او استاد یحیی بوده و گل محمدی شاگرد او، ایوانکوییچ کارنامه دارد، او مربی تیم ملی ایران بوده و به جام جهانی هم رفته است، با دیناموزاگرب قهرمان کرواسی شده و در عربستان به فینال حذفی رسیده و در چین قهرمان شده است.

در واقع مدیران پرسپولیس اگر بتوانند پای یک نفر بایستند همین برانکو است که تیم را هم خودش بسته و بد هم بازی نمی‌کند و به نظر می رسد اشتباهاتش فردی است و ناشی از کم تجربگی جوانانش.

با این حال او نسل جدیدی را به فوتبال ایران و پرسپولیس معرفی کرده که این بسیار مهم است و قابل قبول. در واقع ایوانکوویچ سن و سال دارها را کنار گذاشته و جوان‌ها را به میدان آورده و حالا می‌خواهد تیمی بسازد که شاید برای پرسپولیس چهار یا پنج سال کاربرد داشته باشد.

از دیدگاه فنی هم پرسپولیس بد فوتبال بازی نمی‌کند، این تیم سریع و دونده است و به نظر می‌رسد همین مسیر در نهایت از این تیم، تیم خوبی خواهد ساخت اما این کار مدیریت می‌خواهد، مدیریتی شبیه به آنچه این ذوب آهن را ساخت، گل محمدی در ذوب آهن  بیش از ۱۰ باخت را تجربه کرد اما برکنار نشد. او تا نیم فصل دوم هنوز نتیجه خاصی نگرفته بود اما به یک باره چنان از جا برخواست که نزدیک بود قهرمان لیگ شود و البته قهرمان حذفی شد.

پرسش این است که آیا باید باز هم مثل همه سال‌های گذشته شعار علی دایی به عنوان اعتراض سر داده شود و مدیر باز هم وسط کاری اساسی مربی عوض کند؟ مربیان پرسپولیس طی چند ماه اخیر چند نفر بوده‌اند؟ استیلی، مانوئل، گل محمدی، دایی، دنیزلی، برانکو، درخشان، عبدی  و … این‌همه مربی اتوبوسی آمده و رفته اند و نتیجه هم نگرفته‌اند.

در واقع پرسپولیس هفت سال است که قهرمان نشده و این رخ نمی‌دهد جز با یک برنامه ریزی صحیح و درست جهت رسیدن به هماهنگی و جوانی و قدرت. برانکو باید حمایت شود و این بار نباید مدیر پرسپولیس مرعوب شعار «علی دایی، علی دایی» شود

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/05/3/1785446.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×