» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » انتقال پساب تصفیه شده جزو طرح های توسعه ای فولاد مبارکه قرار گیرد
اخبار شهرستان مبارکه

انتقال پساب تصفیه شده جزو طرح های توسعه ای فولاد مبارکه قرار گیرد

آذر 15, 1392 0012

به گزارش سایت شمس مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای طرح های توسعه ای در شهرستان مبارکه توسط مجموعه فولاد مبارکه شد و گفت: شهر مبارکه به برکت صنعت فولاد رشد صد چندانی داشته اما لازم است قول و قرارهای خود برای اجرای طرح های توسعه ای شهرستان مانند تامین آب فولاد از طریق پساب ها را نیز عملی کند.

علی ایرانپور، پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید فولادمبارکه اظهار داشت: اصفهان به برکت خدمات نظام، رتبه اول صنعت کشور را دارد و وجود  10 هزار واحد صنعتی در این استان نشانه ظرفیت و پتانسیل بالای آن است.

وی افزود: در سالی که نام حماسه اقتصادی بر پیشانی آن می درخشد شرکت فولاد مبارکه توانسته سهم خود را به خوبی ایفا کند و طرح های دیگری نیز پیش رو دارد که نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت فولاد برای راه اندازی مترو در بخش مبارکه به اصفهان یکی از  گام های خوب مشارکتی فولاد برای توسعه طرح های اجتماعی بود، بیان داشت: ظرفیت تولید فولاد اکنون به 7 تن رسیده است و مطابق چشم انداز  تا  سال 95 این مقدار باید به 12 میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه نیازمند تامین برخی زیر ساخت ها نیز هستیم، تصریح کرد: مبارکه امروز میزبان بزرگترین واحد تولید فولاد در خاور میانه است و روزانه هزاران دستگاه اتوبوس و کامیون برای جابه جایی کارمندان و محصولات این کارخانه در مسیر مبارکه تردد می کند بنابراین توسعه راه ها یکی از زیر ساخت های اساسی است که باید در طرح های توسعه ای این مجموعه مدنظر باشد.

لزوم اجرای هر چه سریع تر طرح ساخت جاده ایرانکوه

ایرانپور تاکید کرد: لازم است جاده ایرانکوه که مصوبه هیئت دولت است و مسیر اصفهان به فولاد را از 48 کیلومتر به 27 کیلومتر می رساند هرچه سریع تر ساخته شود چرا که اجرای این طرح موجب صرفه جویی در میزان سوخت و موارد دیگر می شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح های توسعه ای تامین آب فولاد نیز جزو ضروری ترین مواردی است که فولاد باید به آن بپردازد و البته سال گذشته قراردادی با وزارت نیرو برای خریداری پساب ها نیز امضا کرد اما بیشتر به شکل قراردادی باقی مانده است.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر مبارکه به برکت صنعت فولاد رشد صد چندانی داشته است، گفت: همانگونه که به طور مثال کارخانه مس سرچشمه 10 میلیارد تومان به طرح های توسعه ای منطقه مورد استقرار خود کمک کرده است لازم است فولاد مبارکه نیز توجه بیشتری به توسعه منطقه مبارکه داشته و همانگونه که دِین خود را به کشور ادا می کند به قول و قرارهای خود برای اجرای طرح های توسعه ای شهرستان نیز عمل کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×