» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » طرح هجرت سه در مبارکه آغاز شد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

طرح هجرت سه در مبارکه آغاز شد

مرداد 7, 1394 0013

آئین افتتاح طرح هجرت سه با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان مبارکه و ناحیه مقاومت بسیج در مرکز تحقیقات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح هجرت سه این شهرستان گفت: امسال در طرح هجرت سه مبارکه بیش از 180 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه دوم به همراه استادکاران مشارکت دارند.

احمد مالکی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در زمینه سازندگی است، گفت: در این طرح دانش آموزان در زمینه های زیبا سازی، رنگ آمیزی، دیوار نویسی و تعمیر و تجهیز مدارس در کنار استادکاران حضور دارند.

وی افزود: در این طرح، مدارسی که نیازمند به تعمیرات جزئی و زیباسازی دارند، بازسازی می شوند.

مدیر آموزش و پرورش مبارکه اظهارکرد: دانش آموزان با شرکت در طرح هجرت سه ضمن کمک به آموزش و پرورش با حضور در محیط مدرسه در سازندگی فضای آموزشی خود مشارکت دارند.

مالکی به نتایج اجرای طرح هجرت سه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرستان مبارکه سال گذشته با اجرای طرح هجرت در 52 فضای آموزشی رتبه دوم استان اصفهان را بدست آورد.

وی مدت زمان اجرای این طرح را 10 روز اعلام کرد و افزود: دانش آموزان در طی این مدت، در برنامه های فرهنگی که به صورت متمرکز برگزار می شوند نیز مشارکت می کنند.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان مبارکه نیز در این مراسم با اشاره به اهداف اجرای طرح هجرت سه گفت: طرح های هجرت یک و 2، بعد از پیروزی انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی در قالب جهادسازندگی در سطح وسیعی در کشورمان با هدف آبادانی و سازندگی و رفع خسارت های ناشی از دوران جنگ اجرا شد.

سروان مهران عقیلی افزود: طرح هجرت سه در راستای طرح های هجرت یک و 2 بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش و بمنظور پرکردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده است.

عقیلی با بیان اینکه در پایان طرح به دانش آموزان مدرک درجه سه مهارت فنی و حرفه ای اعطا می شود، افزود: اردوهای طرح هجرت با هدف تقویت روحیه جهادی، خودباوری و آشنایی با فرهنگ کار و محرومیت زدایی، استفاده مطلوب از اوقات فراغت و در راستای پرورش تفکر و شخصیت نوجوانان و جوانان در راستای مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس و همکاری با ادارات برگزار می شود.

وی هدف از اجرای طرح هجرت سه بسیج را غنی سازی اوقات فراغت و آشناسازی دانش آموزان با مهارت های مختلف اعلام کرد و افزود: محرومیت زدایی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و گسترش فرهنگ کار و روحیه جهادی در بین دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

وی اجرای مسابقات و برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی رااز دیگر برنامه های بسیج سازندگی سپاه مبارکه در کنار اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش عنوان کرد.

شهرستان مبارکه با 143 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد.

7150/ 2093

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

  • ×