» اخبار ایران و جهان » بارشهای کم سابقه در راه اصفهان
اخبار ایران و جهان

بارشهای کم سابقه در راه اصفهان

تیر 29, 1394 018

اصفهان – یک پژوهشگر علم هواشناسی از بارشهای رگباری، آذرخش و وزش بادهای شدید طی ساعتهای آینده در استان اصفهان خبر داد.

احسان مرادی در گفتگو با مهر در این باره گفت: اکنون مدتی است که با نفوذ جریانهای خنک و همراهی امواج ناپایدار در نیمه شمالی و حتی مناطقی مانند تهران، قم ، زنجان، سمنان، خراسان شمالی و بسیاری از مناطق شمالی کشورمان شاهد بارشهای رگباری هستیم.

این پژوهشگر در خصوص ادامه بارشها افزود: با عمیق تر شدن امواج ناپایدار و نفوذ رطوبت اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس به سمت مرکز کشور، از امروز عصر در مناطق مرکزی و دامنه های زاگرس، همچنین در جنوب شرق کشورمان هم شاهد شدت گرفتن بارشها خواهیم بود.

مرادی پیرامون بارش در استان اصفهان گفت: با مهیا شدن شرایط از امروز بعدازظهر به بعد تقریبا در سراسر استان شاهد رشد ابر، رگبار، آذرخش و وزش باد شدید خواهیم بود.

این پژوهشگر با هشدار به مردم و کشاورزان گفت: در برخی مناطق مستعد استان بارشهای شدید در مدت کوتاه سبب آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودهای فصلی و جاری شدن سیلابهای محلی می شود، بخصوص در غرب و شمال استان این وضع حادتر است و در این مناطق باید منتظر خسارتهایی باشیم.

وی درباره اوضاع دمایی نیز گفت: امروز دمای هوا کاملا محسوس کاهش خواهد داشت و خوشبختانه این خنک شدن تا هفته آینده تداوم دارد، که باید گفت این شرایط جوی طی سالهای گذشته کم سابقه است.

مرادی درباره ادامه بارشها افزود: با ادامه گذر امواج ناپایدار طی روزهای آینده هم در ساعتهای بعدازظهر تا شب احتمال رشد ابر، رگبار و آذرخش در برخی مناطق مستعد استان، بخصوص در غرب وجود دارد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/01/10/3/749840.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

تعداد دیدگاهها: 1

  1. مرتضی

    انشالله که باران خیلی خوب ببارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×