» عمومی » علمی آموزشی » تولید پوکه کپسول دارویی با منشأ گیاهی
علمی آموزشی

تولید پوکه کپسول دارویی با منشأ گیاهی

تیر 28, 1394 1020

محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور موفق به دستیابی دانش فنی تولید پوکه کپسول دارویی گیاهی بر پایه سلولز شدند.

محمود نجفی مجری طرح تولید پوکه کپسول دارویی گیاهی در گفتگوبا خبرنگار مهر افزود: پوکه کپسول های دارویی موجود در بازار بر پایه منابع حیوانی مانند ضایعات استخوان و یا پوست گاو است که ممکن است برخی از آنها با مشکل ذبح شرعی مواجه باشند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر پوکه کپسول های ساخته شده از ژلاتین که پایه حیوانی دارد طبق استانداردها وارد کشور نشود امکان انتقال بیماری های حیوانی به انسان نیز وجود دارد. بنابراین استفاده از پوکه کپسول دارویی بر پایه گیاهی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: مشتقات سلولز در بسیاری از گیاهان وجود دارد که این عنصر با کمک فرآیندهای شیمیایی به پوکه کپسول دارویی تبدیل می شود. این پوکه ها دارای ویژگی شفافیت و هضم راحت در معده هستند.

نجفی تاکید کرد: پوکه کپسول دارویی بر پایه گیاهی هیچ نوع مشکلی برای آزادسازی دارو در معده انسان ندارد و مانند کپسول های ژلاتینی به راحتی در معده هضم می شود. بسیاری از کشورهای دنیا از این نوع محصولات در صنایع دارویی استفاده می کنند.

وی بیان کرد: پوکه کپسول دارویی گیاهی در پژوهشکده فناوری های شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ساخته شده است و درحال حاضر آمادگی فروش دانش فنی این فناوری وجود دارد.

به گزارش مهر، این پژوهش به صورت مشترک و با همکاری دکتر زین الدین بشیری صدر و حیدر محمودی نجفی انجام شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/16/3/1768010.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×