» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » سلامتی نوآموزان مبارکه ارزیابی می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

سلامتی نوآموزان مبارکه ارزیابی می شود

خرداد 25, 1394 0020

کارشناس مشاوره و بهداشت مدارس شهرستان مبارکه گفت :بیش ازدو هزار و500 نوآموز دختر و پسر بدو ورود به اول دبستان در شهرستان مبارکه از نظر سلامت جسمی و روانی ارزیابی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، محمد نیکپور روز دوشنبه در آیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شهرستان مبارکه در گفتگو با ایرنا افزود :برنامه سنجش نوآموزان همچون گذشته با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود .

کارشناس مشاوره و بهداشت مدارس شهرستان مبارکه با بیان اینکه در این طرح وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت ، افزود: این برنامه برای غربالگری جسمی و ذهنی نوآموزان آماده ورود به دبستان ، با هدف تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی ، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه ، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی ، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای تمامی کودکان انجام می گیرد.

وی اظهارکرد: پژوهش ها و بررسی های تربیتی این واقعیت را نشان داده است که توجه به سلامت جسمی و ذهنی کودکان ، تحولات طبیعی آنها را در طی مراحل رشد تضمین می کند و عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی می تواند سلامت کلی کودکان را به مخاطره انداخته و انواع مشکلات تحصیلی و رفتاری را برای آنها به همراه داشته باشد.

در پایان این مراسم مسئولین از مراحل و روند انجام ارزیابی ها در پایگاه سنجش بازدید نمودند و با آزماینده ها و اولیا نوآموزان از نزدیک گفتگو کردند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×