» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رییس اداره محیط زیست مبارکه: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است/بر هم خوردن تعادل عامل اصلی مشکلات زیست محیطی
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس اداره محیط زیست مبارکه: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است/بر هم خوردن تعادل عامل اصلی مشکلات زیست محیطی

اردیبهشت 15, 1394 0015

رییس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه گفت: عامل اصلی مشکلات زیست محیطی و تخریب محیط زیست بر هم خوردن تعادل در محیط زیست است.
 
به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایمنا، به گزارش خبرنگار ایمنا از مبارکه، افروز باقری در جمع مدیران ادارات شهرستان مبارکه با بیان اینکه چالش های محیط زیستی حالت فراگیر جهانی دارد و آثار بلند مدت و بعضا غیرقابل جبرانی از خود برجا می گذارند، گفت: موضوع محیط ریست متعلق به همسایه ها، دولت، صنایع و … نیست بلکه یک وظیفه شخصی، انسانی و دینی است و در صورت عدم رعایت از سوی سایر افراد، ما نباید از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کنیم.
وی با بیان اینکه هر فرد موظف است که طبق وجدان و وظیفه اش حافظ محیط زیست باشد، اظهار داشت: در این بین نقش مردم در فرهنگ سازی و قضاوت مردم در مورد محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
باقری با بیان اینکه نظارت های ما بدون اغماض هست و با سودجویان و قانون شکنان مقابله خواهیم کرد، گفت: هرگونه تخریب محیط زیست از طرف سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب شده و افراد متخلف مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: حل مسائل و مشکلات زیست محیطی نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاه‌های مرتبط است.
رییس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است، اظهار داشت: طبق رهنمودهای ایشان؛ هرگونه توسعه و اجرای طرح ها های عمرانی و صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و به جرم انگاری تخریب محیط زیست اشاره فرمودند.
باقری با بیان اینکه عامل اصلی مشکلات زیست محیطی و تخریب محیط زیست بر هم خوردن تعادل است، گفت: در بیان اهمیت حفظ زمین و ثروت های عمومی کره خاکی همین بس که اسلام و آموزه های الهی همواره احساس مسئولیت انسان را در قبال طبیعت و حفظ تعادل میان انسان و طبیعت را گوشزد می کنند.
وی با بیان اینکه زباله ها یکی از عوامل تخریب محیط زیست و از آلاینده های آب و خاک و هوا هستند، افزود: زمین تنها سیاره قابل حیات است و همه ما اعضای خانواده انسانی هستیم که سیاره زمین را با تمام غنای آن به امانت گرفته ایم.
باقری با بیان اینکه میراث جاودانه زمین به همه انسان‌ها و نسل های آینده تعلق دارد، گفت: هماهنگی، همدلی با طبیعت و سایر انسان‌ها، آرمان کسانی است که در اندیشه زمین پاک و محیط زیست سالم هستند.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم هم بارها از زمین، آفرینش آن، نقش های این نعمت الهی و نعمتهای پیدا و ناپیدای آن سخن به میان آمده است، تصریح کرد: با کمی دقت و تامل می توانیم نتیجه بگیریم که اگر وظیفه انسانی، دینی و اجتماعی خود در قبال حفاظت محیط زیست را انجام دهیم و با تشویق و ترغیب اطرافیان، دوستان و همنوعان خود به این امر مهم بپردازیم هم زندگی سالم برای خود و فرزندان مان بنا خواهیم کرد و هم برای نسل های آینده زمینی پاک و سالم به امانت خواهیم گذاشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×