» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » عملیات اجرایی دومین شهرک صنعتی مبارکه آغاز شد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

عملیات اجرایی دومین شهرک صنعتی مبارکه آغاز شد

اردیبهشت 11, 1394 1015

عملیات اجرایی دومین شهرک صنعتی مبارکه در اراضی شهر طالخونچه روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا در این مراسم که با حضور سید محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران برگزار شد از شهرک صنعتی سه راهی مبارکه نیز بازدید شد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشوردر این مراسم گفت: با ایجاد شهرک های صنعتی و زیرساخت های مناسب، باید سرمایه گذاران را به سمت این شهرک ها ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه مبالغی که از سرمایه گذاران دریافت می شود باید در خود شهرک هزینه شود ، افزود: تکمیل و فعال سازی شهرک های صنعتی و صنایع کوچک و زیرساخت ها در شهرهای کوچک و بزرگ، برنامه ویژه دولت است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعتگران در راستای رونق شهرک های صنعتی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در شرکت شهرکهای صنعتی زیر ساختهای مورد نیاز مهیا شود گفت: با فراهم شدن زیر ساختها سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری وارد می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کمبود آب و مشکل برق از مهمترین مسائلی است که شهرک های صنعتی و صنایع با آن روبرو هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در توسعه صنعتی و اشتغال کشور، حمایت از این صنایع را از اولویت ها و برنامه های مهم این سازمان بیان کرد و گفت: یکی از راهکارهای دولت، برای حمایت از این صنایع اختصاص تسهیلات است که در این زمینه دولت برنامه های ویژه ای در نظر گرفته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه احداث شهرک صنعتی یکی از منابع پایدار برای ایجاد اشتغال است ، گفت: ایجاد شهرک صنعتی جدید در استان اصفهان بیش از هشت سال بود که مصوبه هیأت دولت را به همراه داشت.

علی ایرانپور با بیان اینکه موضوع احداث شهرک صنعتی دوم مبارکه را در 16 جلسه پیگیری کردیم گفت : معضل بیکاری در استان اصفهان با ایجاد چنین شهرک هایی مرتفع شده و موجب رشد اقتصادی فراهم می شود.

وی افزود : تسریع در ساخت این شهرک از مطالبات اصلی مردم است چرا که اثر مستقیمی بر بالا رفتن درآمد افراد و حل مشکل بیکاری در این منطقه خواهد داشت.

شهرک صنعتی دوم مبارکه در مساحتی بالغ 99 هکتار ساخته می شود .

برای اجرایی شدن پروژه و جدول گذاری شهرک صنعتی 10 میلیارد ریال هزینه از طرف شهرداری طالخونچه پیش بینی شده و با بهره برداری از این شهرک برای 8 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×