» عمومی » فناوری اطلاعات » ساخت شهری مدرن و عمودی در بزرگترین صحرای گرم دنیا
فناوری اطلاعات

ساخت شهری مدرن و عمودی در بزرگترین صحرای گرم دنیا

اردیبهشت 1, 1394 0012

شهری عمودی و مدرن در بیابان صاحارا و با همکاری شرکت فرانسوی «اکسو آرچیتکت» ساخته خواهد شد تا زندگی در صحرا را متحول کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت از طرح متفاوتی با نام «شهر عمودی» در صحرای صاحارا در قاره افریقا خبر داده که شهری مدرن و متفاوت خواهد بود. صحرای بزرگ آفریقا بزرگ‌ ترین صحرای گرم جهان در شمال آفریقا با مساحتی حدود ۹ میلیون کیلومتر مربع و قدمتی معادل دو و نیم میلیون سال واقع شده‌ است.

طرح اولیه و مفهومی این شهر نشان از شهری با جدیدترین فناوری های روز مانند استفاده از انرژی خورشیدی، جمع آوری آب باران، استفاده از گرمای صحرا و … را داراست. از این شهر شگفت انگیز با نام شهر چند وجهی نیز یاد می شود که مهم ترین رخدادی است که در صحرای گرم افریقا ساخته خواهد شد. از ویژگی های ظاهری این برج می توان به ارتفاعی در حدود ۴۵۰ متر و تقریبا نصف اندازه برج خلیفه در دبی اشاره کرد. طراحان و مهندسان از این پروژه با عنوان برج شنی صحرا (City Sand Tower) یاد می کنند.

صحرا

در داخل این شهر مدرن پوشش های گیاهی مختلف قرار می گیرند تا این شهر هیچ گونه شباهتی به یک برج در وسط بزرگترین و داغ ترین صحرای دنیا را نداشته باشد. گیاهان و پوشش های گیاهی به دلیل استفاده از فناوری های مختلف در این شهر به رشد خود ادامه خواهند داد تا این شهر را تبدیل به شهری متفاوت کنند.

صحرا

بخشی از این برج به امور اداری و تجاری اختصاص خواهد یافت و هتلی با ۶۰۰ واحد در این برج مدرن نیز ساخته می شود. از ۴۵ هزار متر مکعب آب بارانی که سالانه این صحرا را سیراب می کند، برای مصارف مختلف استفاده خواهد شد. در پروژه هایی این چنینی استفاده از منابع تجدیدپذیر در اولویت قرار می گیرند.

1667972

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×