» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » علی ایرانپور: استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها غیرقانونی است
اخبار شهرستان مبارکه

علی ایرانپور: استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها غیرقانونی است

آبان 25, 1392 0017

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون تشدید آلودگی‌ها در شهرستان‌ مبارکه اظهار کرد: متاسفانه معضلات آلودگی در فصل سرما در این مناطق تشدید شده که به هر علت مشکلات مختلفی را در حوزه‌های زیست محیطی و سلامت برای مردم به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان مبارکه آلودگی شدید نیروگاه گازی چهلستون سبب نارضایتی مردم شهرهای طالخونچه و مجلسی شد که در این مورد سازمان محیط زیست وظیفه دارد علاوه بر پرهیز از برخورد‌های دوگانه، با این صنایع برخورد کند چرا که شاهد هستیم استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها و زیان‌های ناشی از آن به شکلی گسترده بر روی سلامت مردم تاثیر گذاشته است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامتی مردم برای ما مهم‌تر از همه چیز است، اظهار کرد: متاسفانه آلودگی‌های ناشی از صنایع سبب شیوع و ابتلای مردم منطقه به انواع بیماری‌های پوستی و ام اس شده که در این موارد میزان ابتلا به حدی بالا است که مردم این مناطق جزو محدود شهرستان‌هایی هستند که در کشور بالاترین آمار میزان بیماری را دارند.

وی افزود: با توجه به این که آلودگی‌ها سلامت مردم را تهدید می‌کند ،لازم است در این بخش مسئولان سازمان محیط زیست به جدیت وارد شده و به وظیفه قانونی خود عمل کنند چرا که این موضوع در ارتباط مستقیم با این سازمان است.

ایرانپور نقش مسئولان در حوزه سلامت را نیز ویژه دانست و گفت: در ظاهر قضایا، شاهد هستیم برخی مسئولان حوزه سلامت در محافل عمومی بیماری‌های ناشی از آلودگی را کتمان می‌کنند اما در مجالس خصوصی به وجود بیماری‌های ناشی از این آلودگی‌ها تاکید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود به این موضوع ورود پیدا کرده و در هفته آینده کارگروه‌های مرتبط با سلامت و آلودگی که زندگی مردم منطقه مبارکه را تهدید می‌کند، تشکیل جلسه می‌دهند و علل آلودگی‌ها و میزان بالای ابتلا مردم منطقه به بیماری‌ها را بررسی کرده و گزارش آن را به هیئت رئیسه و مرکز پژوهش‌ها ارائه می‌دهند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها غیرقانونی بوده و بر اساس مصوبه دولت، صنایع موظف هستند که در نیروگاه‌ها از گاز استفاده کنند و این که مسئولی در دولت توجیه می‌آورد به علت سرما یا مصرف بیش از حد گاز باید از مازوت استفاده کرد درست نیست و در این زمینه باید سلامت مردم را جدی بگیریم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×