» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » پخت بیش از ۲۵ هزار غذای نذری در کرکوند به مناسبت عاشورا
اخبار شهرستان مبارکه

پخت بیش از ۲۵ هزار غذای نذری در کرکوند به مناسبت عاشورا

آبان 23, 1392 0123

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) صبح امروز همزمان با عاشورای حسینی و با تمام کشور برگزار شد.

در این آئین که شامل دسته‌‌های عزاداری و هیئت‌های سینه زنی بود، جوانان هیئت‌ها همنوا با پیشکسوتان خود در عزاداری اباعبدلله الحسین شرکت کردند.

در ابتدای دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی، گروهی از شبه‌اسیران کربلا و شمر حرکت کردند و با مرثیه‌خوانی در جلوی تمام عزاداران حسینی حرکت می کردند.

گروه‌های عزاداران حسینی در این شهر با تشکیل صفی طولانی، پشت سرهم و با گذر از خیابان‌های اصلی عزاداران حسینی را که به نظاره و سینه‌زنی ایستاده بودند را به وجد آورده بود.

در این آئین مذهبی عزاداران حسینی با حضور در امامزاده حلیمه خاتون این شهر، با مرثیه‌سرایی بر قبور شهدا، یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

هر ساله تعداد بیش از 5 هزار غذا در حسینیه این شهر پخته می‌شود که در ظهر عاشورا پس از اقامه نماز در سالن های حسینیه و صحن آن، از عزاداران حسینی پذیرایی می‌شود.

البته در این روز علاوه بر حسینیه این شهر مردم بسیاری در منازل خود به پخت و توزیع نذری می پردازند که امروز نیز در این شهر بیش از 25 هزار غذای نذری پخت و توزیع شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

تعداد دیدگاهها: 1

  1. mehdi

    سلام ممنون از اخبار واطلاعات شما امسال ظهر عاشورادرحسینیه این شهر 127 من برنج پخت شد ودر منازل حدود 100 من که در روز وشب تاسوا هم تقریبا به همین مقدار پخت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×