» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » افتتاح ایستگاه سی جی اس بزرگ مبارکه با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

افتتاح ایستگاه سی جی اس بزرگ مبارکه با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور

بهمن 16, 1393 0014

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایمنا ، در حاشیه افتتاح ایستگاه سی جی اس بزرگ مبارکه مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ایستگاه تقلیل فشار گاز مبارکه بخش عمده ای از گاز کلان شهر اصفهان و شهرستان مبارکه و شهرستان‌های اطراف را تامین می کند، گفت: ایستگاه تقلیل فشار گاز مبارکه با ظرفیت ۶۰۰ هزار متر مکعب بر ساعت و با هزینه ۱۷۵ میلیارد ریال ساخته و راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این ایستگاه یکی از بزرگترین ایستگاه‌های گاز کشور و بزرگترین پروژه تامین گاز استان اصفهان در دهه فجر است، گفت: با افتتاح ایستگاه تقلیل فشار گاز مبارکه برای تامین گاز در استان اصفهان تا ۳۰ سال آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
مومنی با بیان اینکه در سی و ششمین بهار انقلاب بهره برداری از ۱۱۹ پروژه گازرسانی با هزینه ای بالغ بر ۱۳۹۳ میلیارد ریال انجام شد، گفت: گازرسانی به ۱۰۲ روستا و بهره‌مندی ۷ هزار و ۷۰۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۱۵ میلیارد ریال و گازرسانی به ۸ پروژه صنعتی و بهره مندی ۳۰۳ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی با هزینه بالغ بر ۱۲۱ میلیارد ریال از مهمترین این پروژه ها است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گاز رسانی به ۱۴۰ واحد مسکن مهر در شهر بافران از توابع نایین با هزینه ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال و احداث ۴ ایستگاه بزرگ تقلیل فشار با هزینه ای بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال و احداث ۱۱۸ کیلومتر خط تغذیه با هزینه ای بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال و احداث ۳۶ کیلومتر خط انتقال در منطقه وردشت سمیرم با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه های شرکت گاز استان اصفهان است که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.
مومنی گفت: شرکت گاز استان اصفهان در حال حاضر سالانه حدود ۱۶ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می کند و از این نظر بالاترین میزان توزیع در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت : هم اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت استان اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۵۴۸ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×