» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ایرانپور خبر داد: درخواست 24 نماینده از رئیس مجلس برای بررسی آلایندگی صنایع مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

ایرانپور خبر داد: درخواست 24 نماینده از رئیس مجلس برای بررسی آلایندگی صنایع مبارکه

آذر 19, 1393 0011

عضو کمیسیون کشاورزی٬‌ آب و منابع طبیعی مجلس٬ از درخواست 24 نماینده از رئیس مجلس برای بررسی آلایندگی صنایع مبارکه خبر داد و گفت: این درخواست با موافقت و دستور اکید دکتر لاریجانی به کمیسیون بهداشت و کشاورزی مجلس همراه شده است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه علی ایرانپور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ از درخواست 24 نماینده از رئیس مجلس برای بررسی آلایندگی صنایع مبارکه خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر ابتلا به بیماری‌های بسیاری از جمله ام اس٬ سرطان٬‌ بیماری‌های تنفسی و همچین گوش درد در سطح شهرستان مبارکه هستیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری اظهار نظر کارشناسان و پزشکان در خصوص شیوع بیماری‌های بسیار در شهرستان مبارکه٬ افزود: بسیاری از کارشناسان و پزشکان معتقدند که تمامی بیماری‌ها مربوط به آلودگی هوا و تاثیرات آن بر فیزیولوژیک بدن افراد است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر متاسفانه دستگاه‌های زیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به علت مسئولیت و تبعاتی که فاش شدن موضوع عوارض آلایندگی بر سلامت افراد دارد از ارائه آمار و ارقام بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. اینها در حالی است که ما شاهدیم برخی صنایع آلاینده در لیست‌های جهانی قرار گرفته است؛ از جمله فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین آلاینده.

ایرانپور تاکید کرد: به همین دلیل برای بررسی تاثیرات صنایع آلاینده استان اصفهان با محوریت تاثیر آلایندگی فولاد مبارکه در سلامتی مردم تعداد 24 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس از وی درخواست کردند دستور سفر کارگروهی متشکل از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی و بهداشت به همراه مدیران وزارت بهداشت را به شهرستان مبارکه صادر کند تا این افراد بتوانند به صورت میدانی ضمن بازدید از محل٬ به پایش میزان بیماری‌ها٬‌ علل و راهکارهای کاهش امراض آنها اقدام کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس علت درخواست نمایندگان از رئیس مجلس را در راستای دغدغه‌های مردم این شهرستان و همچنین درخواست‌های مکرر آنها برای رسیدگی و ارزیابی واقعی از شرایط زیست محیطی و بیماری‌های شهرستان مبارکه دانست.

متن نامه نمایندگان به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیات الهی

ضمن تشکر و سپاس از زحمات و تلاش‌های جنابعالی؛ همانگونه که مستحضرید شهرستان مبارکه با دارا بودن بیش از 500 واحد صنعتی بزرگ و کوچک٬ یکی از شهرستان‌های صنعتی کشور است که مردم آن متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون ابتلا به انواع بیماری‌ها همچون ام‌اس٬ سرطان٬ سکته و سایر بیماری‌های تنفسی٬‌ گوش‌درد٬ سردرد و … می‌باشند.

لذا از جنابعالی خواهشمند است در راستای بررسی و روشن شدن علل شیوع این بیماری‌ها و در راستای افزایش ضریب ایمنی بهداشتی و درمانی مردم عزیز این شهرستان دستور فرمایید تا کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی با اعزام به منطقه به بررسی میدانی علل شیوع و راهکارهای کاهش ابتلا به بیماری‌ها پرداخته و نتیجه را به جنابعالی و اینجانبان اطلاع دهند.

لازم به ذکر است این درخواست 24 نماینده مورد موافقت دکتر لاریجانی ریاست مجلس قرار گرفته است و ایشان به ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دستورات لازم برای این مهم را داده است.

شایان ذکر است نمایندگان امضا کننده نامه مذکور عبارتند از:

علی ایرانپور٬ رسول خضری٬ عبدالله سامری٬ عباس مقتدایی٬ حبیب برومند٬ سکینه عمرانی٬ صفر نعیمی رز٬ امیرعباس سلطانی٬ مهناز بهمنی٬ سیدباقر حسینی٬ حمیدرضا عزیزی فارسانی٬ الیاس طاهری٬ مجید جلیل سرقلعه٬ محمدابراهیم رضایی٬ علی کاییدی٬ سادات ابراهیمی٬ شمس‌الله شریعت‌نژاد٬ حلیمه عالی٬ صالحی‌نسب و…/

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×