» اخبار ایران و جهان » ورزشگاه نقش جهان اصفهان به فولاد مبارکه واگذار شد
اخبار ایران و جهان

ورزشگاه نقش جهان اصفهان به فولاد مبارکه واگذار شد

آذر 8, 1393 0012

ورزشگاه نقش جهان اصفهان روز شنبه در آیینی به شرکت فولاد مبارکه واگذار شد.

به گزارش ایرنا، استانداراصفهان درمراسم واگذاری این ورزشگاه به فولاد مبارکه درجمع خبرنگاران اظهارکرد:تصمیم گیری برای ادامه عملیات ساخت این ورزشگاه به روال گذشته خود پیگیری می شود.

رسول زرگرپور افزود:عملیات اجرایی ورزشگاه فوتبال نقش جهان از سال 1372 با ظرفیت 30 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.

وی افزود: این ورزشگاه دراوایل سال 1380بانواقصی به بهره برداری رسید و پس ازپنج سال بهره برداری وبابرگزاری دیدارهای تیم فوتبال سپاهان دراین ورزشگاه، میزبانی مسابقات فوتبال کشورهای اسلامی در این ورزشگاه مطرح شد.

استاندار اصفهان افزود:از این رو مرحله دوم عملیات ساخت این استادیوم با افزایش ظرفیت آن از 30 هزار به 75 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.

وی افزود: ورزشگاه نقش جهان در هفت سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار و کندی روند عملیات ساخت، با فراز و نشیب روبرو شد.

زرگرپور بااشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل استادیوم نقش جهان 300 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: تکمیل این ورزشگاه از مطالبات اصلی مردم اصفهان و علاقمندان به فوتبال می باشد.

وی بااشاره به اینکه عملیات تکمیلی این ورزشگاه چندسال طول کشیده است، افزود:عملیات ساخت استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان همانند آثار تاریخی از قدمت زیادی برخوردار شده و این در شان مردم اصفهان نیست.

استانداراصفهان ادامه داد:دولت تدبیر وامیدعملیات تکمیلی پروژه هایی از جمله مترو، مصلی ، ورزشگاه نقش جهان و قطار سریع السیر اصفهان به تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه نقش جهان اصفهان با مشکلات حقوقی مواجه است، افزود: وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان تمهیدات لازم را برای حل مشکلات حقوقی این ورزشگاه اندیشیده اند.

زرگرپور با اشاره به اینکه واگذاری این ورزشگاه در سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان تصمیم گیری شده است، گفت: بر این اساس، مسوولیت واگذاری این ورزشگاه به بخش های دیگر به استانداری اصفهان تفویض شد که در این راستا شهرداری اصفهان وشرکت فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کردند.

وی افزود:نگاه شهرداری به عملیات ساخت ورزشگاه نقش جهان،پروژه شهری بود و برنامه ای برای نگهداری و بهره برداری از آن نداشت اما فولاد مبارکه پیش از این نیز به عملیات ساخت آن کمک کرده بود و برای بهره برداری از آن برنامه داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه برای عملیات تکمیل این ورزشگاه تعهد 100 میلیارد ریال تعهد داده بود که 70 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده بود.

وی بااشاره به اینکه این مسائل مدیریت استان را برای واگذاری استادیوم نقش جهان به شرکت فولادمبارکه راغب کرد، افزود: شرکت فولاد مبارکه باید با برطرف کردن نواقص مرحله نخست، عملیات مرحله دوم ساخت این ورزشگاه را شدت دهد.

زرگرپور بااشاره به اینکه براساس توافق انجام شده، شرکت فولاد مبارکه به مدت 15 تا 20 سال بهره بردار استادیوم فوتبال نقش جهان می باشد ، افزود: شرکت فولاد مبارکه از فردا ( یکشنبه ) استادیوم فوتبال نقش جهان را برای ادامه عملیات ساخت، تحویل می گیرد و عملیات ساخت این ورزشگاه را همانند گذشته با نظارت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیگیری خواهد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان استانداری اصفهان، شرکت فولاد مبارکه و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر روند عملیات ساخت این ورزشگاه نظارت خواهند کرد.

زرگرپور مدت زمان تکمیل ساخت استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان را براساس قرارداد منعقد شده با شرکت فولاد مبارکه 20 ماه اعلام کرد و افزود: بدهی های گذشته این پروژه بر عهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می باشد.

مدیر شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: این شرکت با برعهده گرفتن ادامه عملیات ساخت استادیوم فوتبال نقش جهان، یک سرمایه گذاری ملی را انجام داد و قصد دارد با بهره برداری از این استادیوم، پروژه ماندگار ملی را برای استان اصفهان رقم بزند.

‘ بهرام سبحانی ‘، افزود: این اقدام در راستای مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت با اعتبار 300 میلیارد ریال تا دو سال آینده استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان را به بهره برداری خواهد رساند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×