» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رییس شورای اسلامی شهر مبارکه: شهرمبارکه توسعه و پیشرفت خود را مدیون حمایتهای فولاد مبارکه می داند
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه: شهرمبارکه توسعه و پیشرفت خود را مدیون حمایتهای فولاد مبارکه می داند

مهر 14, 1393 0013

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه به همراه شهردار این شهر به منظور همکاری و تعامل هرچه بیشتر در زمینه های عمرانی و فرهنگی با مدیرعامل و مدیران شرکت فولادمبارکه دیدار نمودند.

به گزارش سایت شمس شهرشتان مبارکه به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ، در این دیدار خلیل طاهری رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به اقدامات سازنده و مثمر ثمر شرکت فولادمبارکه از ابتدای راه اندازی تاکنون گفت: خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر لباسی که باشد ارزش محسوب میشود و کارکنان فولادمبارکه در عرصه صنعت، این مهم را به خوبی به نمایش گذاشته اند. شرکت فولادمبارکه اصفهان نقش مهم و تأثیرگذاری بر روی اقتصاد منطقه و کشور دارد و حسن همجواری این بنگاه اقتصادی با شهر مبارکه باعث گردیده تا این شهر از رونق قابل وصفی برخوردار باشد، به واقع تعامل و همکاری شرکت فولادمبارکه با شورای اسلامی شهر و شهرداری مبارکه در زمینه های متعدد عمرانی و فرهنگی و حضور پر شور کارکنان فولادمبارکه در همه عرصه ها باعث شده تا شهر مبارکه در بسیاری از عرصه ها حضوری متمایز داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه، توسعه این شهر را مدیون حمایت های شرکت فولادمبارکه دانست و افزود: واقعیتی که از دید همه شهروندان شهر مبارکه پنهان نمی ماند این است که فولادمبارکه توانسته نواقص منطقه را به خوبی درک کند تا همانگونه که فولادمبارکه رو به ترقی است مناطق همجوار آن نیز به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت نمایند. اقدامات سازنده فولادمبارکه در مباحث عمرانی به خصوص قطارشهری قابل تقدیر است، چراکه با حمایت و همکاری این بنگاه اقتصادی، بخش عمده آزادسازی مسیر مصوب مترو صورت گرفته و شاهد روند رو به جلوی آن هستیم. با راه اندازی قطار شهری به یقین شهرستان مبارکه به اوج خواهد رسید.

بنا بر این گزارش دکتر سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه نیز با اشاره به لزوم حمایت های فولادمبارکه از مناطق همجوار اظهار داشت: از زمان راه اندازی فولادمبارکه انتظارات متقابل و دو طرفه‌ای از سوی شهرهای همجوار فولادمبارکه با این شرکت مطرح گردیده است و بر همین اساس، با شکل گیری مدیریت توسعه و تکامل منطقه ای در شرکت فولادمبارکه، همواره سعی بر این بوده و هست که اثرات مثبت و منفی حضور فولادمبارکه در سطح منطقه شناسایی و مورد پایش قرارگیرد. همانگونه که آثار مثبت حضور فولادمبارکه در منطقه باید با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند هدایت گردد، آثار منفی ناخواسته نیز باید درست هدایت شود.

دکتر سبحانی افزود: اشتغال، چرخش پول و ایجاد درآمدهای پایدار از اثرات سازنده‌ای است که در شعاع گسترده‌ای قابل لمس است و در این میان همکاری فولادمبارکه در راه اندازی مراکز علمی و دانشگاهی منطقه باعث گردیده تا فولادمبارکه در راستای جامه عمل پوشاندن به رسالتهای اجتماعی خود در منطقه نیز نقش مهمی ایفا نماید. انجام فعالیت های ملی در سطح کشور ، توسعه جاده ها و ایجاد امکانات زیربنایی از جمله اقداماتی بوده که در طول راه اندازی و بهره برداری از این مجتمع طی سالیان گذشته توسط فولادمبارکه انجام گرفته و امروز همگی شاهد به ثمر نشستن این اقدامات سازنده هستیم و به جرأت می‌توانیم بگوییم دوراندیشی مدیران فولادمبارکه در سالهای گذشته باعث برخورداری رفاه امروزی کارکنان شرکت و شهروندان منطقه است.

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی این شرکت در موضوع مترو اظهار داشت: فولادمبارکه بر اساس رسالتی که برای خود تعریف نموده است و به منظور حمایت از فعالیتهای عام المنفعه همکاری در اجرای مسیر مترو در منطقه مبارکه را در دستور کار خود دارد، اما در انجام این مسئولیت شهرداری های شهرهای این مسیر نیز باید هماهنگ و همراه با اقدامات فولادمبارکه فعالیت‌های عمرانی مربوط به این طرح در محدوده شهری خود را شروع نمایند تا در نهایت شاهد اتمام طرح قطارشهری به صورت هماهنگ و متوازن باشیم. به یقین تعلل در یکی از قسمتهای این طرح موجب اتلاف هزینه و زمان بر شدن انجام همه طرح خواهد بود.

مدیرعامل فولادمبارکه در بخش دیگری از سخنان خود کاهش 66 درصدی مصرف آب در فولادمبارکه را نشان از عزم ملی و جدی کارکنان این مجتمع تولیدی دانست و گفت: بر اساس قرارداد ابتدایی که در سال 1368 منعقد گردیده سهم برداشت آب از زاینده رود توسط فولادمبارکه به منظور تولید 2.4 میلیون تن محصول 40 میلیون مترمکعب در سال بوده که امروز با اینکه فولادمبارکه موفق به تولید 5.2 میلیون تن محصول شده است برداشت آب از زاینده رود نه تنها افزایش نیافته بلکه با کاهش 66 درصد، به مرز 23 میلیون متر مکعب در سال رسیده است که این رقم یعنی برداشت حدود یک درصد از آب زاینده رود.

دکتر سبحانی با اشاره به اینکه 25 درصد از پرسنل فولادمبارکه از شهرهای همجوار این شرکت هستند خاطرنشان کرد: حضور مستقیم بخش عمده‌ای از شهروندان مناطق همجوار فولادمبارکه دستاوردهای مستقیم و غیرمستقیم متعددی را در شاخه های مختلف برای این منطقه به همراه دارد. آثار اقتصادی ، فرهنگی و تأثیرپذیری مثبت در کنار به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد در این منطقه باعث گردیده تا درآمدهای پایدار برای شهروندان به ارمغان آید.

مدیرعامل فولادمبارکه در بخش پایانی سخنان خود اقدامات زیست محیطی انجام شده در شاخه های آب و هوا در فولادمبارکه را ضامن سلامت شهروندان منطقه ذکر کرد و افزود: اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در این شرکت بارها و بارها از سوی مسئولین شرکت و مسئولین مرتبط با این موضوع عنوان شده است. این در حالی است که تشویش اذهان عمومی و آلاینده جلوه دادن فولادمبارکه به نفع هیچکس نیست.
این گزارش حاکی است در این نشست ناصر نفری شهردار مبارکه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام داده شده توسط شهرداری مبارکه در موضوع قطارشهری از حمایت‌های شرکت فولادمبارکه در اجرای این طرح تقدیر نمود و خواستار ادامه تعامل و همکاری در این زمینه به منظور اتمام پروژه گردید.

در پایان این نشست اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه نیز ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرعامل و مدیران فولادمبارکه در پروژه‌های متعدد شهری در مبارکه به اظهار نظر پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند.

1

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×