» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداري مباركه به‌ عنوان يك مديريت كارآمد ديني خود را در قبال مساجد شهر ، موظف مي‌داند
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهرداري مباركه به‌ عنوان يك مديريت كارآمد ديني خود را در قبال مساجد شهر ، موظف مي‌داند

مهر 14, 1393 009

شهردار مباركه  در ديدار با مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان با بيان اين كه بايد از اين سرمايه‌ها حفظ و حراست شود گفت : مساجد حلقه اتصال و وحدت بين تمام مسلمانان جهان است.
به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از روابط عمومی شهرداری مبارکه، نفري با تاكيد بر اين كه فضاي مساجد بايد به گونه‌اي آماده شود كه جاذبه‌هاي لازم را براي نسل جوان فراهم نمايد بيان كرد : مساجد در مقاطع مختلف به عنوان مهم‌ترين پايگاه‌هاي سياسي، عبادي، اجتماعي و فرهنگي در بين اقشار مختلف مردم مسلمان بروز و ظهور داشته است.
وي تاكيد كرد: بنا به تاكيدات مقام معظم رهبري، شهرداري مباركه به‌ عنوان يك مديريت كارآمد ديني خود را در قبال مساجد شهر ، موظف مي‌داند و هرچه در توان دارد به مساجد كمك مي‌كند.
 شهردار مباركه ضمن تاكيد بر عزم جدي خود و مجموعه شهرداري به خدمت رساني صادقانه و شبانه روزي به شهروندان و تلاش براي تحقق اهداف توسعه شهر ،شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي ، را به عنوان منشور خدمت رساني شهرداري به شهروندان عنوان كرد.
 رئيس شوراي اسلامي شهر مباركه نيز در اين ديدار با بيان اينكه توجه به مساجد از توصيه‌هاي قرآني و آموزه‌هاي ديني در اسلام است گفت: مسجد در اسلام فقط محل عبادت نيست و در اين مكان به امور مسلمين نيز پرداخته مي‌شود.
طاهري با بيان اينكه در واقع مساجد خاستگاه حكومت و مديريت ديني است اظهار داشت : مساجد سرمايه‌هاي عظيمي هستند كه بايد همگان قدر و منزلت اين مكان‌ها را بدانند.
در ادامه اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين صالحيان ،مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان با بيان اين كه مسجد كانوني براي هدايت انسان‌هاست گفت: در نظام مقدس جمهوري اسلامي مساجد در خدمت نظام و حكومت است.
حجت‌الاسلام صالحيان با بيان اينكه در جامعه ايماني كارها بر اساس شورا و مشورت است و استبداد در كارها منجر به شكست خواهد شد تاكيد كرد : لازم است هر حوزه‌اي سهم خود را نسبت به اماكن مذهبي به خصوص مساجد بپردازند تا مساجد آباد شوند و همانطور كه برق پارك‌هاي شهر رايگان است بايد اين نگاه به مساجد شهر باشد.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري ،توجه و عمل كردن به فرمايشات ايشان را يك اصل براي منتظران ظهور برشمرده و گفت : ولايتمداري تنها در سخن نيست بلكه بايد در عمل اثبات نمود.
وي گفت :با سياست مسجدمحوري، شهروندان مي‌توانند بسياري از فعاليت‌هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي، و حتي اقتصادي خود را در مساجد مطرح كنند و مشكلات خود را حل نمايند.
وي با اشاره به سياست توسعه مساجد گفت : سياست توسعه مساجد بر اين است كه مساجدي كوچك، ساده و بي‌پيرايه ساخته شود تا دسترسي شهروندان به اين مكان عبادي-اجتماعي آسان شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×