» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » میزان آلایندگی فولاد مبارکه ازنظر سازمان محیط زیست کمتر ازحدمجاز است
اخبار شهرستان مبارکه

میزان آلایندگی فولاد مبارکه ازنظر سازمان محیط زیست کمتر ازحدمجاز است

شهریور 23, 1393 0015

سخنگوی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی کشور، میزان آلایندگی این مجتمع را پائین تر از حد مجاز استاندارد تشخیص داده است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، محمد ناظمی هرندی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: دوشنبه 17 شهریورماه جاری در یکی از بخشهای خبری شبکه دو تلویزیون به نقل از نماینده مردم مبارکه استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه خبری پخش شد که عاری از واقعیت است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با وجود نظارتهای سختگیرانه و کنترل های مستمر، میزان آلایندگی این مجتمع را پائین تر از حد مجاز استاندارد ارزیابی کرده است.

ناظمی هرندی اضافه کرد: موضوع شبهه افکنی نماینده یادشده در رابطه با واگذاری ساختمان نیمه کاره در جوار این کارخانه ، باید توضیح داد که براساس تفاهم به عمل آمده با سازمان حفاظت محیط زیست، این تفاهم در راستای ایجاد نخستین دانشکده فناوری های محیط زیست در ارتقای سطح دانش و مهارت های زیست محیطی تدوین شده است.

سخنگوی مجتمع فولاد مبارکه اذعان داشت: این اقدام تاکنون عملیاتی نشده ولی نشانگر اعتقاد مدیریت این مجتمع به مقوله محیط زیست است.

چندی پیش، رجبعلی قاسمی معاون فنی اداره کل محیط زیست اصفهان اعلام کرد: صنایع فولاد از سال 1387 با نصب فیلترهای لازم میزان آلایندگی خود را به حد استاندارد رسانده اند و در عین حال خروجی های فولاد نیز از سال 1387 به طور مداوم توسط سازمان حفاظت محیط زیست اندازه گیری شده و به میزان استاندارد بوده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×