» مطالب ویژه » برنامه افطاری همراه با رئیس هیئت کوهنوردی استان / هیئت کوهنوردی شهرستان مبارکه
مطالب ویژه - هیئت کوهنوردی

برنامه افطاری همراه با رئیس هیئت کوهنوردی استان / هیئت کوهنوردی شهرستان مبارکه

تیر 31, 1393 0038

برنامه افطاری همراه با رئیس هیئت کوهنوردی استان

شنبه  93/04/28

سایت شمس مبارکه ، رسول گرامی اسلام در خطبه غراء شعبانیه درباره یکی از سنت‌های زیبا در ماه رمضان سخن گفته و بر عمل به آن حتی به اندازه یک خرما یا جرعه شربت آبی سفارش جدی می‌کنند.

این سنت حسنه و زیبا که در ماه رمضان نمود و نماد دارد، سنت “افطاری دادن” است که متاسفانه گاهی به سبب تجمل گرایی و ریخت و پاش‌های بیهوده این سنت نیکو و پسندیده مورد غفلت واقع می‌شود.

رسول خدا(ص) در خطبه شعبانیه درباره زنده نگه داشتن افطاری دادن چنین می‌فرمایند: “بدانید که خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کننده‌گان را عذاب نکند.

ای مردم! هر کسی از شما روزه‌دار مؤمنی را افطار دهد، چنان است که گویا بنده‌ای را آزاد کرده، و خداوند از لغزش‌های گذشته‌اش می‌گذرد.

طبق همین سنت نیکو بر آن شدیم که یکی از شب های ماه رمضان را از کوهنوردان به همراه خانواده هایشان در یکی از ویلاهای شهرداری دعوت به عمل آوریم و افطاری هر چند مختصر آنان را میهمان این سفره الهی بکنیم.

پیشکسوتان کوهنوردی ، اعضای جدید و آقای غلافگر رییس هیات کوهنوردی استان اصفهان میهمانان این افطاری بودند.که بعد از اقامه نماز و صرف افطاری دقایقی صحبت کردند.که از ایشان به خاطر حضورشان کمال تشکر را داریم.

همچنین از آقای شهردار و پرسنل شهرداری بلاخص از آقای سجاد امیری ، یکی از اعضای هیات کوهنوردی  که زحمات زیادی برای هماهنگی ویلا کشیدند تشکر می نماییم.

در ضمن از کلیه دوستانی که در این افطاری به هر نحوی ما را یاری دادند سپاسگذاریم و از خداوند منان آرزوی قبولی طاعات و توفیق روزافزون را برای کلیه دوستان خواستاریم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مرتضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×