» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مهندس نفري خبر داد: آغاز مرحله نخست پروژه هاي شهرداري مباركه با حضور وزیر راه و شهرسازی
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مهندس نفري خبر داد: آغاز مرحله نخست پروژه هاي شهرداري مباركه با حضور وزیر راه و شهرسازی

تیر 5, 1393 0321

شهردار مباركه از آغاز مرحله نخست پروژه هاي شهرداري مباركه شامل احداث مجموعه فرهنگي تالار بزرگ شهر، باغ بانوان مباركه و خانه فرهنگ محله محمديه با حضور آخوندي وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از روابط عمومی شهرداری مباركه ، ناصر نفري در نشست خبري با خبرنگاران پيرامون سفر وزیر راه و شهرسازی به مباركه و پروژه هايي كه در اين سفر افتتاح مي شود، اظهار داشت: مرحله نخست پروژه هاي شهرداري مباركه بر اساس بودجه سال جاري و برنامه پنج ساله چهارم با سفر آخوندي وزیر راه و شهرسازی كليد مي خورد و پيمانكاران اين طرح ها نيز در روز پنج شنبه انتخاب مي شوندوي با اشاره به تكميل رينگ كامل دور شهر مباركه و تملك و آزادسازي زمين ها ، به ۶ طرح مرحله نخست اشاره كرد و افزود: روز چهارشنبه چهارم تير ماه جاري ساخت مجموعه فرهنگي تالار بزرگ شهر با ظرفيت يك هزار نفر و با اعتباري بالغ بر ۱۲ ميليارد تومان با حضور عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی كلنگ خواهد خورد و حداكثر در ۳۰ ماه به اتمام مي رسد.
شهردار مباركه تاكيد كرد: پروژه دوم، كلنگ زني باغ بانوان شهر مباركه با مساحت سه هكتاراست كه ظرف كمتر از دو سال و يا در طي ۱۸ ماه با اعتبار دو و نيم ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد.
وي هزينه آزادسازي زمين براي اين دو پروژه را هفت ميليارد تومان دانست و به پروژه احداث پل دوم و دو دهانه محله سرارود با هزينه يك ميليارد تومان اشاره نمود .
نفري با اشاره به اينكه عمليات اجرايي ساخت فرهنگسراي محله محمديه با نام “شهريار” با اعتبار اوليه ۵۰۰ ميليون تومان آغاز مي شود ، بيان داشت: چهار زمين چمن مصنوعي ورزشي در چهار محله شهر در دستور كار است كه روز پنج شنبه پيمانكاران آن انتخاب مي شوند و طي ماه آينده نيز سه زمين چمن مصنوعي به اين تعداد اضافه مي شود و بدين شكل در هر كدام از ۷ محله شهر مباركه يك زمين چمن مصنوعي خواهيم داشت.
وي اضافه كرد: همچنين عمليات مرمت ، بازسازي و آماده كردن محل اقامتگاهي قلعه نِهچير با يك ميليارد تومان اعتبار از هفته گذشته آغاز شده است.
شهردار مباركه با اشاره به اينكه مرحله دوم اين طرح ها حداكثر تا دو ماه آينده آغاز مي شود، تاكيد كرد: مجموعه استخر بزرگ شهر با نام موج هاي آبي، گسترش روشنايي و بهسازي پارك بزرگ سرارود، تكميل رينگ ترافيك شهر مباركه از بلوار آزادگان تا گلستان شهدا و از گلستان شهدا تا بلوار صفائيه، و تكميل و ساخت ادامه بلوار شهداي طاهري تا بلوار امام تا سال آينده در دستور كار شهرداري مباركه قرار دارد.
وي طرح متروي مباركه را از ديگر پروژه هاي آينده اين شهربرشمرد و ابراز داشت: تا امروز حدود ۶ كيلومتر از مسير اين مترو آزاد شده و در حال آزادسازي بقيه محور هستيم و قرار است ۱۶ كيلومتر از مسير كارخانه فولاد مباركه تا ميدان دفاع مقدس مباركه نيز در اين طرح قرار گيرد.
ناصر نفري شهردار مباركه با اشاره به اينكه تاكنون سه و نيم ميليارد تومان هزينه تملك اين زمين ها بوده است، گفت: تا پايان سال فعاليت هاي مربوط به زيرسازي و كارهاي ابنيه‌ اي مترو مباركه انجام مي شودو مابقي آن از بهارستان تا پادگان ۱۵ خرداد نيز بر عهده كميته تملك قرار دارد.
وي ادامه داد: همچنين بوستان يلدا در صفائيه با ۱۵ هكتار مساحت و بوستان بزرگ هشت بهشت محله دهنو در سال جاري به بهره برداري مي رسد.
نفري با اشاره به اينكه امسال حدود ۶۰ ميليارد تومان اعتبارعمراني در شهر هزينه مي شود كه چشم انداز خوبي براي توسعه شهر مباركه است، به پروژه‌ هاي مشاركتي اين شهر اشاره و تاكيد كرد: ساختمان تجاري اداري شهروند با ۱۲ هزار مترمربع زيربنا به عنوان مجموعه اي براي پزشكان در دستور كار است كه نخستين ساختمان مشاركتي براي اصلاح و يكپارچه سازي مطب پزشكان محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: در اين طرح بخش خصوصي ۱۵۱ ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده است و شهرداري نيز در اهداي پروانه ساخت و تأمين زمين مورد نياز نقش دارد.
شهردار مباركه اظهار داشت: تفاهم نامه اوليه براي ساخت شهرك صنفي ۵۰ هكتاري شهر مباركه با مشاركت شركت ايثارگران يادگار امضا شده است كه قرار است كارگاه هاي عمومي داخل شهر اعم از درودگران، آهن فروشان، مكانيكي ها و موارد ديگر در يك نقطه و در جنوب شرقي شهر مستقر شوند كه اين طرح مراحل نهايي را در شوراي شهر طي مي كند.
فرسودگي ۵۰ درصد بافت شهر مباركه
وي با اشاره به اينكه چهار تا پنج محله در بافت مركزي شهر مباركه و معادل بيش از ۵۰ درصد آن بافت فرسوده محسوب مي شود، گفت: مصوبه اي در شوراي اسلامي شهر مطرح است بر اين مبنا كه ساختمان هاي تجاري به ويژه در محلات مركزي و مسكوني هاي واقع در جبهه نخست خيابان ها، اگر اقدام به زيباسازي و نوسازي بافت فرسوده كنند مشمول ۷۰ درصد تخفيف پروانه هستند و ۳۰ درصد دوم نيز به شكل قسطي از آنها دريافت مي شودو اميدواريم بدين طريق تحولي در ساخت شهر و زيباسازي آن انجام شود.
نفري با اشاره به سرانه فضاي سبز در اين شهر گفت: اين سرانه حدود ۳۸ متر است كه اميدواريم طي ۴ سال پيش بيني شده بتوانيم آن را به ۵۰ متر برسانيم.
وي با اشاره به ساخت كارخانه بازيافت شهرهاي مباركه و شهرضا گفت: تفاهم نامه اي ميان دو شهر امضا شده است و مراحل نهايي ثبت را مي گذراند تا با شهرهاي شهرضا، دهاقان و مباركه كارخانه مشترك پسماند زباله داشته باشيم.
شهردار مباركه بيان داشت: اين كارخانه در جنوبي ترين نقطه شهرستان شهرضا احداث مي شود و بدين ترتيب حدود ۲۰۰ تن زباله در اين دو شهرستان به كود بيوكمپوست تبديل مي شود.
وي با اشاره به اينكه در زمينه مسايل فرهنگي نيز اساسنامه اي تقديم شوراي شهر شده كه در حال بررسي است تا سازمان فرهنگي تفريحي آماده خدمت رساني به كل شهر شود، ابراز داشت: اگر اين مسئله تصويب نشود ، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مباركه تأسيس مي شود تا كارهاي در نظر گرفته شده براي سازمان فرهنگي اجتماعي شهرداري را بر عهده بگيرد.
نفري با بيان اينكه شهرداري ها موظف هستند تا برخي هزينه هاي جاري را در زمينه فرهنگي و براي ارتقاي سطح عمومي فرهنگ تخصيص دهند، تاكيد كرد: مباركه برندي ملي است كه توان و استعدادهاي فرهنگي و اقتصادي دارد و حيف است تا كارهاي فرهنگي در آن انجام نشود و بر اين اساس حدود ۵ درصد اعتبارات ما در بخش فرهنگي به كار گرفته مي شود.
وي با اشاره به تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني اين شهر نيز بيان داشت: دو ايستگاه در شهر وجود دارد و يكي نيز در حال تأسيس است و پس از تملك ساختمان دانشگاه آزاد به اين مكان منتقل مي شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 3

  1. نادر

    درود بردکتر بازم یه وزیردیگه رابه شهرستان اورد

  2. احسان

    باسلام واحترام لطفا خاصیت ومنفعت حضوروزیران درشهرستان دراین 2 ساله رابرای ماهم توضیح دهید تابدانیم!!!!؟؟؟؟

  3. محمود

    برای انتخابات سال اینده مفیداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×