» اخبار ایران و جهان » فعلا ممنوعيتي براي اعزام زائر به عراق وجود ندارد/ تصميم‌گيري بر عهده شوراي عالي امنيت ملي است
اخبار ایران و جهان

فعلا ممنوعيتي براي اعزام زائر به عراق وجود ندارد/ تصميم‌گيري بر عهده شوراي عالي امنيت ملي است

خرداد 23, 1393 1010

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان اعلام كرد: درحال حاضر هيچ مشكلي براي زائران اصفهاني در عراق به وجود نيامده است و درصورتي‌كه وضعيت نگران‌كننده‌اي درخصوص امنيت زائران وجود داشته باشد، شوراي عالي امنيت ملي تصميم‌گيرنده خواهد بود.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و  به نقل از ایسمنا غلامعلي زاهدي به دنبال تشديد حملات داعش در عراق گفت: در حال حاضر،‌ هيچ مشكلي براي زائران اصفهاني در عراق پيش نيامده است و در صورتي‌كه دولت و شوراي عالي امنيت ملي، وضعيت امنيتي زائران را در عراق، نگران‌كننده تشخيص دهند، دستور لغو اعزام‌ها را خواهند داد. 
وي با بيان اينكه فعلا ممنوعيتي براي اعزام زائر به عراق وجود ندارد، افزود: هر هفته از استان اصفهان، تعداد ۵۵ گروه شامل ۴۰ زائر از راه‌هاي زميني و هوايي به شهرهاي زيارتي عراق اعزام مي‌شوند.
گفتني است، بامداد سه‌شنبه، گروهک تروریستی داعش، متشکل از نیروهای تکفیری و نیروهای سابق گارد ریاست‌جمهوری صدام حسین، دیکتاتور مخلوع و معدوم عراق، پس از یورش ناکام به سامرا، این بار شهر نفت‌خیز موصل را هدف حملات خود قرار داد. 
داعش روز سه‌شنبه موصل را تصرف کرد و به سوی استان صلاح‌الدین لشکر کشید. این بحران، هم‌اکنون نیز ادامه دارد و نیروهای امنیتی عراق در حال مقابله با ستیزه‌جویان تکفیری داعش هستند. 
در پی هجوم تروریست‌های داعش به استان‌های صلاح الدین و نینوا، نیروهای امنیتی عراقی تدابیر شدید امنیتی در نجف اشرف اتخاذ کرده‌‌اند و دروازه‌های بخش‌های قدیمی این شهر را مسدود کرد‌ه‌اند. 
همچنين به دنبال درگیری بین گروه تروریستی داعش و ارتش عراق، بیشتر شهرهای عراق به حالت آماده باش درآمده‌اند و در شهر مقدس کربلا نیز پلیس توانست، چند تن از افراد این گروه را دستگیر کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×