» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مبارکه: کاهش مشکلات جاده‎ای فولاد مبارکه در دستور کار قرار گیرد
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مبارکه: کاهش مشکلات جاده‎ای فولاد مبارکه در دستور کار قرار گیرد

اردیبهشت 6, 1393 0161

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه باید هزینه تعمیر جاده‌های مبارکه را پرداخت کند و کاهش معضلات فولاد مبارکه برای شهرستان‌های اطراف باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار کرد: بزرگترین واحد تولید فولاد خاور میانه و به تعبیری بزرگترین واحد صنعتی کشور در شهرستان ما قرار دارد و به یقین حضور این واحد صنعتی با خود نکات مثبت و منفی به همراه دارد اما در حال حاضر مشکلات و نکات منفی آن زیاد شده و بعد از 23 سال از زمان استقرار این واحد صنعتی، باید در راستای کاهش معضلات آن قدم بر داریم.

وی افزود: در حال حاضر مردم شهرستان مبارکه از فولاد مبارکه به عنوان صنعتی که در تمام ابعاد آن مضر بوده، یاد می‌کنند زیرا این شرکت روزانه در 3 شیفت، کارگران خود را منتقل کرده و روزانه بیش از 800 دستگاه اتوبوس از جاده‌های شهرستان برای این حمل این تعداد کارگر استفاده می‌کنند، در عین حال روزانه صدها دستگاه تریلر هم در جاده‌های مبارکه اقدام به حمل رول و محصولات شرکت فولاد مبارکه می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام اینها منجر به آن شده که جاده‌های مواصلاتی این شهرستان و ورودی و خرجی‌های آن دستخوش فشارهای این کامیون‌ها و تریلرها شود و آسفالت آن از بین برود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ادارات خدمات‌رسان ما مجبور شده‌اند که بخشی از اعتبارات ملی و شهرستانی و بیت‌المال را هزینه تعمیر و مرمت این جاده‌ها کنند.

وی افزود: در کنار این‌ها، فولاد مبارکه مشکل دیگری هم برای ما به وجود آورده و آن هم این است که ماشین‌هائی که ورق فولاد را حمل می‌کنند، در برخی اوقات با عابرین و شهروندان و حتی سر نشینان خودروهای سواری تصادف کردند که این هم منجر به تلفات جانی و مالی بسیاری برای مردم ما شده است.

ایرانپور گفت: متاسفانه فولاد مبارکه یکی از جاده‌های خود رو بر روی یک جاده قدیمی منتهی به چهار روستای  لار، آبرو، قلعه سفید و حوض ماهی ایجاد کرده و این کار سبب شده این جاده قدیمی که از صدها سال پیش محل رفت‌ و آمد مردم این روستاها به سمت شهر مبارکه بوده، امروز به قتلگاه مردم تبدیل شود و متاسافانه آمار تلفات چندین  سال گذشته تا به امروز بالغ بر 10 نفر را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: ما چندین سال است با فولاد صحبت میکنیم و مدیر عامل وقت آن پس از تصادفاتی که تنها یکی از آنها منجر به کشته شدن 3 نفر از شهروندان مبارکه شد سرانجام قبول کرد که یک تقاطع غیر هم سطح بر روی این جاده نصب کند که مردم ما بیش از این هزینه جانی ندهند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه آمدن مدیر عامل جدید، با وجود اینکه هیئت مدیره وقت این طرح را تصویب کرد و مدیر عامل وقت فولاد مبارکه تعهد به انجام این کار کرده بود سبب شده که این طرح‌ها متوقف شود.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه که مدعی آن است که صادرات خود را به شرکت‌های مختلف انجام می‌دهد چرا هیچ ارزشی برای جان و مال انسان‌ها قائل نیست، گفت: بر اساس گزارش پلیس راهور استان اصفهان و اداره‌کل راه وشهرسازی و فرمانداری شهرستان همه حاکی از مقصر بودن فولاد مبارکه بوده و همه اذعان کردند که چون فولاد بر روی جاده قدیمی جاده خود رو احداث کرده، عامل این تلفات جاده‌ای، فولاد به شمار می‌رود اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و ما امیدوار هستیم مدیرعامل فولاد برای جان مردم شهرستان ارزش قائل باشد و اقدامی شایسته انجام دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. ناشناس

    الهی بمیرم، آقای دکتر ایرانپور چه نماینده دلسوز و پیگیری بودتد، وای به حال بد خواهاش ، اون دنیا چه جوری می خواند جواب بدند؟…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×