» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: جامعه ایمن با پیشگیری و مشارکت همگانی محقق می شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: جامعه ایمن با پیشگیری و مشارکت همگانی محقق می شود

اردیبهشت 4, 1393 0013

فرماندار مبارکه در نشست کمیته جامعه ایمن این شهرستان گفت: جامعه ایمن، جامعه ای است مبتنی بر پیشگیری از حوادث که متکی به مشارکت مردم و دخالت مسوولین و همکاری های بین بخشی است.

مهدی سلیمانی روز پنجشنبه در اولین نشست کمیته جامعه ایمن شهرستان مبارکه در سال 93، با تاکید بر لزوم تلاش برای داشتن جامعه ای ایمن، ˈحوادثˈ را سومین عامل مرگ و میر در جهان و دومین عامل در ایران معرفی کرد.

سلیمانی هدف اصلی این طرح را پیشگیری از بروز سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی در حوزه های مختلف بیان و تصریح کرد: کسانی که از اهداف جامعه ایمن آگاهی پیدا می کنند مسوولیت دارند به این موضوع حساس باشند.

وی اظهار کرد: همچنان که در آیه شریفه قرآن نیز خداوند تبارک و تعالی می فرمایدˈ هر کس جان یک انسان را نجات دهد مانند این است که جان انسانها را نجات داده استˈ باید همه اهتمام خود را در افزایش سطح دانش ایمنی شهروندان و پیشگیری از بروز سوانح و حوادث بکار بندیم.

وی گفت: اجرای پروژه های ایمن محور و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های تمام بخش های درون سازمانی و بین بخشی به ویژه استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و تقویت حس مشارکت شهروندان از جمله مولفه های پیوستن به جامعه ایمن است.

فرماندار مبارکه تصریح کرد: سلامت و پویایی جامعه با تحقق کامل اهداف کمیته جامعه ایمن و مشارکت مردم و مسوولان، محقق می شود.

سلیمانی گفت: همه تلاشهای این کمیته باید منجر به کاهش مرگ و میر و بروز سوانح و حوادث، کاهش میزان معلولیت ها و زیانهای ناشی از سوانح و حوادث شود.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×