» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مردم مبارکه: بحث آب‌رسانی و انتقال آب به اصفهان دلایل استیضاح وزیر نیرو
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مردم مبارکه: بحث آب‌رسانی و انتقال آب به اصفهان دلایل استیضاح وزیر نیرو

فروردین 27, 1393 1017

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر نیرو تنها مختص به درخواست نمایندگان اصفهان و معضلات رودخانه زاینده‌ رود نبوده اما در عین حال بحث آبرسانی و انتقال آب نیز یکی از محورهای استیضاح است.

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون طرح استیضاح وزیر نیرو اظهار کرد: سئوال از وزیر نیرو از 3 ماه قبل در دستور کار قرار داشت اما وزیر مربوطه پاسخ‌های قانع کننده‌ای به نمایندگان ارائه نداد و طرح استیضاح وی به امضاء نمایندگان رسید.

وی با بیان این که تاکنون تعداد امضاها برای استیضاح وزیر نیرو به 13 عدد رسیده، تصریح کرد: استیضاح وزیر نیرو تنها مختص به درخواست نمایندگان اصفهان و معضلات رودخانه زاینده‌ رود نیست اما در عین حال بحث آبرسانی و انتقال آب نیز یکی از محورهای استیضاح است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: سئوال و استیضاح از ابزار نظارتی نمایندگان مردم به شمار می‌آید، خطوط قرمز مردم اصفهان باید درباره مسئله آب رعایت شود زیرا این استان علاوه بر صنعت در محیط‌زیست، طبیعت و کشاورزی نیز اقدامات موثری در سطح کلان برای کشور انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها به اصفهان باید فرا استانی باشد، تصریح کرد: در شورای عالی آب فشارهائی صورت گرفته که بر مبنای آن لوله جایگزین تونل آبی بهشت‌آباد می‌شود و این رفتار قابل توجیه نیست و باید به شکلی شفاف مشخص شود.

ایرانپور با بیان این که دراین‌باره خبر‌های بدی به گوش می‌رسد، اظهار کرد: توضیحات لازم به وزیر نیرو و معاونان وی داده شده و باید در تصمیم خود تجدید نظر کنند زیرا مردم به راحتی از حقوق خود نمی‌گذرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تونل بهشت‌آباد از 12 سال قبل مورد مطالعه قرار گرفته و هم اکنون نیز مورد تایید کارشناسان بوده و جایگزینی لوله و حذف حفر تونل در این طرح یک بحث سیاسی و شتابزده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: جایگزینی لوله به دلیل هزینه‌های زیاد هیچ توجیه‌ای ندارد و بودجه‌های بیت المال را اسراف می‌کند.

وی به زمان افتتاح تونل سوم کوهرنگ نیز اشاره کرد و افزود: برخی مسئولان ابتدای تابستان و برخی دیگر ابتدای پاییز را زمان افتتاح این طرح اعلام کرده‌اند اما نکته مهم این است که اظهار نظرهای ضد ونقیضی درباره آبی که آزاد می‌شود، در جریان بوده به طوری که برخی میزان 100 میلیون متر مکعب و عده‌ای دیگر از 250 میلیون متر مکعب آبی که آزاد می‌شود، صحبت به میان می‌آورند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×