» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ستاد مدیریت بحران تشکیل شده اما هنوز قانونش رو مطالعه نکردید!
اخبار شهرستان مبارکه

ستاد مدیریت بحران تشکیل شده اما هنوز قانونش رو مطالعه نکردید!

بهمن 21, 1398 1022

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، منصور شیشه‌فروش صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مبارکه با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در دهه مبارک فجر، گفت: امسال یک هزار 826 پروژه در سطح استان بااعتبار 23 هزار 750 میلیارد ریال و در شهرستان مبارکه 48 پروژه بااعتبار 2 هزار و 700 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: قانون مدیریت بحران در مردادماه سال جاری تصویب و ابلاغ شد و شهریورماه توسط ریاست‌جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد و فرق آن با قانون قبلی این است که دقیقاً دستگاه‌ها می‌دانند که چه اقداماتی باید در سطح شهرستان انجام دهند.

وی با گلایه از اینکه مدیران شهری مبارکه قانون مدیریت بحران را هنوز نخوانده‌اند، گفت: جلسه‌ای تشکیل دادیم به نام ستاد مدیریت بحران ولی هنوز این قانون رو مطالعه نکردید، روی این قانون توسط اساتید دانشگاه یک سال کار شد و دور از انتظار است که این قانون را مطالعه نکردید.

شیشه‌فروش ادامه داد: از فرماندار مبارکه خواهش می‌کنم که بعد از انتخابات و تا قبل از سال جدید دستور دهند یک امتحانی در خصوص این قانون برای اعضای این ستاد برگزار شود و در مسئله مدیریت بحران هیچ تعارفی باکسی نداریم، ساده نباید به این مسئله نگاه کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به کلیات این قانون گفت: در این قانون گفته‌شده است اگر جلسه ستاد تشکیل شود باید شخص مدیر حضور پیدا کند و اگر بدون هیچ دلیل شرکت نکند فرماندار می‌تواند به‌عنوان رئیس ستاد آن را به هیئت تخلفات معرفی کند.

وی با اشاره به سیل فروردین‌ماه که برخی استان‌ها را در برگرفت، خاطرنشان کرد: در سیل فروردین در دروازه قران شیراز 20 دقیقه باران آمد و 20 نفر کشته شدند و قوه قضاییه بعد از بررسی این حادثه مشخص کرد که کدام ارگان چند درصد مقصر است.

شیشه‌فروش گفت: حوادث سیلی که پیش آمد قسمت عمده آن به خاطر تجاوز به حریم رودخانه‌ها بود و حوادث همیشه نباید تلخ باشد بلکه ماها هستیم اقدامی انجام می‌دهیم که آن‌ها را به حوادث تبدیل می‌کنیم مثلاً مسکن مهر را در منطقه ایجاد می‌کنیم که سیلابی است یا کارخانه‌ای را مکانی احداث می‌کنیم که آلایندگی را به داخل شهر می‌آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برخی از بندهای قانون مدیریت بحران، افزود: در این قانون آمده است که هر دستگاهی موظف است که از قبل اجرای طرح باید ملاحظات مدیریت بحران را رعایت کنند و باید کارکنان خود را در برابر خطر آموزش دهد.

وی بابیان اینکه همه ما موظف هستیم که در راستای برنامه‌ریزی‌های خود جامعه را آموزش دهیم، گفت: قبلاً جلسه‌ای بود به نام شورای مدیریت بحران که اکنون با عنوان ستاد مدیریت بحران تشکیل می‌شود و همه ما کار بلد هستیم ولی هنرکار تیمی را بلد نیستیم.

شیشه‌فروش با اشاره به اقداماتی که مسؤولان مبارکه در جهت مدیریت بحران انجام داده‌اند، گفت: در سطح شهرستان مبارکه 20 کیلومتر رودخانه شور ساماندهی شد و ۲ کیلومتر رودخانه قهنویه لایروبی و 16 کیلومتر رودخانه زاینده‌رود لایروبی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص زاینده‌رود برای مواقع بحرانی، گفت: در کل استان اصفهان 3 هزار کیلومتر طول رودخانه‌ها است که 2500 کیلومتر اولویت داشته است و الان 450 هکتار از زاینده‌رود آزادسازی شده است 200 کیلومتر از رودخانه تابلوی هشدار سیل نصب‌شده است و 70 کیلومتر آزادسازی  محور رودخانه شده است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×