» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مبارکه: همت مدیران و حضور مردم اقتصاد و فرهنگ را شکوفا می کند
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مبارکه: همت مدیران و حضور مردم اقتصاد و فرهنگ را شکوفا می کند

فروردین 7, 1393 0013

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: امسال را مقام معظم رهبری سال فرهنگی و اقتصادی نامیدند تا چراغ راه مردم و مسئولان مشخص شود.

ایرانپور با بیان اینکه همت مدیران و حضور مردم در صحنه باعث ایجاد یک جهش در حوزه اقتصاد و فرهنگ می شود، اضافه کرد: یکی از دغدغه هایی که سبب شده رهبر معظم انقلاب به مباحث اقتصادی توجه داشته باشند شرایط اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی تمام قوا و آحاد مردم باید برای تحقق رهنمود مقام معظم رهبری بکوشند، اضافه کرد: تأکید معظم له در این زمینه نشانگر این است که برنامه های طراحی شده تاکنون ناکارآمد بوده و نتوانسته شرایط مطلوب اقتصادی را فراهم کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست ها جهت گیری های مبتنی بر شرایط امروز کشور با تمرکز بر توانایی ها و ظرفیت های موجود در داخل را مد نظر قرار داده اند.

ایرانپور با تاکید بر لزوم بهبود شاخص های کلان اقتصادی در گام نخست برای حرکت جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: با توجه به الزامات فضای کشور در سال 93 باید با تمرکز بر بخش اقتصاد به خصوص اقتصاد مقاومتی شاهد گشایش هایی در عرصه اقتصادی باشیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی اظهار داشت: دغدغه فرهنگ به خصوص فرهنگ اسلامی ایرانی از موضوعاتی است که تمرکز بر روی آن باعث تقویت خودباوری در آحاد جامعه و در نتیجه تعالی و توسعه کشور می شود.

ایرانپور با بیان اینکه توجه به فرهنگ و در پی آن تعالی جامعه باعث مقابله با جریان هایی می شود که به دنبال قالب کردن فرهنگ های غیر متعارف بر ملت ایران هستند، ادامه داد: ملت ایران از جمله ملت های دارای هویت و تمدن است و به همین دلیل مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 93 به فرهنگ ایرانی اسلامی نگاه ویژه ای داشته اند.

وی با بیان اینکه برداشتن گام های بلند و اساسی در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیازمند اراده و عزم ملی آحاد مردم کشور است، اضافه کرد: قوای سه گانه و ملت ایران در قالب اتحادی راهبردی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود باید با استفاده از توان بخش های خصوصی و دولتی و حتی تعاونی ها برای تحقق اهداف اقتصادی و فرهنگی بکوشند.

ایرانپور ابراز امیدواری کرد که در سال 93 همت لازم برای دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه اقتصاد و فرهنگ در مدیران ایجاد شود و مسئولان با عزمی همه جانبه برای بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور بکوشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×