» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » بهره‌برداری از مرکز رشد واحد مبارکه تا پایان خرداد/ اعلام آمادگی 4 شرکت دانش‌بنیان برای همکاری
دانشگاه های مبارکه

بهره‌برداری از مرکز رشد واحد مبارکه تا پایان خرداد/ اعلام آمادگی 4 شرکت دانش‌بنیان برای همکاری

خرداد 19, 1394 1016

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه از افتتاح قطعی مرکز رشد این دانشگاه تا پایان خرداد جاری خبر داد و گفت: در این راستا 3 تا 4 شرکت دانش‌بنیان برای همکاری با این مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند. وی همچنین از تحقق حدود 10 درصدی بودجه از طریق درآمدهای غیرشهریه در سال گذشته خبر داد.

عبدالله هادی با تشریح دستاوردها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت های دانش بنیان اظهار کرد:‌ در سال گذشته واحد مبارکه با برخی مسائل حاشیه ای و بحران مواجه بود که این بحران ها و حاشیه ها برطرف شده و به طور کامل از بین رفته و اکنون واحد با جو آرامی روبه رو است.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که معاونت پژوهشی واحد مبارکه اعلام کرده در سال گذشته با دستاوردهای خوبی مواجه بوده و رشد خوبی داشته ایم و این موفقیت بزرگی برای ما بوده است.

با توجه به تامین 12درصدی بودجه در سال گذشته از طریق درآمدزایی غیرشهریه و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان حدود 10 درصد این امر در واحد مبارکه تحقق یافته است

هادی، اولویت ها و عمده فعالیت های واحد مبارکه را توسعه و افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی، ایجاد شرکت های دانش بنیان، راه اندازی مرکز رشد و سرمایه گذاری دانست و به آنا گفت: فاز اول مرکز رشد واحد مبارکه در سازمان مرکزی داوری و تایید شده و به پایان رسیده و منتظر بازدید و تایید نماینده وزارت علوم هستیم تا این مرکز به بهره بردرای برسد.

وی با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه حداکثر تا آخر خرداد جاری قطعا به بهره برداری خواهد رسید. خاطرنشان کرد: اکنون 3 تا 4 شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند تا در مرکز رشد واحد مبارکه مستقر شده و کار خود را آغاز کنند و چند بی پی(B.P) برای فعالیت دانش بنیان داریم که مقدمات آن در حال فراهم شدن است و در تعامل با شورای اقتصاد دانش بنیان استان دنبال اخذ مجوز لازم هستیم و در این راستا سال 94 سال خوبی برای واحد مبارکه خواهد بود.

رئیس واحد مبارکه با توجه به تاکید رئیس دانشگاه مبنی بر فعالیت واحدهای دانشگاهی در راستای کاهش شهریه تاکید کرد: دانشگاه های بزرگ و موفق دنیا حداکثر 30 درصد وابستگی به شهریه دارند، اگر می خواهیم موفق باشیم باید این کار را دنبال کنیم و همان طور که الگوسازی می کنیم این فرآیند باید انجام شود؛ شاید برای آغاز، کار سخت خواهد بود اما با باز شدن راه و رفع موانع موفق خواهیم بود چراکه واحدها هنوز اول راه هستند و موضوع درآمدزایی از راه غیر شهریه اخیرا طرح شده و زمانبر است.

هادی، درجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه را بسیار بزرگ اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین 12درصدی بودجه در سال گذشته از طریق درآمدزایی غیرشهریه و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان حدود 10 درصد این امر در این واحد تحقق یافته است و با فعالیت های صورت گرفته و کارهای پیش رو سال 94 سال خوبی برای واحد مبارکه خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×