» اخبار ایران و جهان » شکاف در حزب دموکرات آمریکا در خصوص حمایت از مذاکرات هسته ای ایران
اخبار ایران و جهان

شکاف در حزب دموکرات آمریکا در خصوص حمایت از مذاکرات هسته ای ایران

اردیبهشت 20, 1394 009

عدم مشارکت برخی رهبران حزب دموکرات در نگارش نامه حمایت از تلاش های دیپلماتیک اوباما در حل مسئله هسته ای ایران نشان دهنده ایجاد شکاف در حزب دموکرات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، تلاش قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا برای هشدار دادن به رهبران حزب مخالف مبنی بر اجتناب از هرگونه اقدامی که دیپلماسی «باراک اوباما» را در مذاکرات هسته ای ایران به مخاطره بیاندازد موجب بروز شکاف و اختلاف نظر در میان رهبران بلندپایه حزب دموکرات شده است.

یکصد و پنجاه نفر از اعضای حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با ارسال نامه ای به رئیس جمهور این کشور از وی خواستند تا پیش از روی آوردن به گزینه های سخت تری نظیر تشدید تحریم ها، تمامی سعی خود را برای متوسل شدن به هرگونه راه حل دیپلماتیک به منظور رسیدن به توافق هسته ای با ایران به کار گیرد.

اما در همان حال که شخصیتی چون «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، از ارسال این نامه حمایت کرد؛ دیگر اعضای بلندپایه حزب نظیر «استونی هویر» دومین مقام دموکرات مجلس و «جو کرولی» نایب رئیس مجمع دموکرات از همراهی با وی اجتناب کردند.

این درحالی است که چنین اختلاف نظری درباره لایحه «بازنگری توافق هسته ایران» که در روز پنجشنبه به تصویب سنا رسید و به احتمال زیاد در مجلس نمایندگان هم رای خواهد آورد وجود ندارد و رهبران دموکرات به اتفاق آراء از آن حمایت می کنند.

هویر و کرولی در پاسخ به چرایی عدم مشارکت در ارسال نامه اخیر به اوباما امتناع کرده و تنها به این موضوع اشاره کردند که مخالفتشان بازگو کننده بحران هایی است که نمایندگان در مواجه با مخالفت تل آویو و لابی «آیپک» با آن دست به گریبان هستند.

با این حال، هر دوی آنها به ادامه تلاش خود برای حصول راه حل دیپلماتیک در حل مسئله هسته ای ایران تاکید کردند.

 در همین راستا، هویر اظهار داشت که یک توافق سیاسی که در پی مذاکره حاصل شده باشد نتیجه مطلوبی است که ما به دنبال آن هستیم. اما، کنگره هم نقشی مهم در بازنگری هر گونه توافقی ایفا خواهد کرد.

در نهایت، ادعا می شود که نگرانی از بابت عدم همراهی برخی از رهبران بلندپایه حزب دموکرات وجود ندارد چراکه به هر حال ۱۵۰ قانونگذار دیگر حمایت قاطع خود را از اوباما اعلام کرده اند.

1688074

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×