» مطالب ویژه » مقاله: بهترین راه برای آب کردن چربی شکم و پهلو و باسن چیست / دکتر مهدی محمدی مبارکه
مطالب ویژه - مقاله

مقاله: بهترین راه برای آب کردن چربی شکم و پهلو و باسن چیست / دکتر مهدی محمدی مبارکه

اردیبهشت 6, 1396 0135

راهکارهایی برای آب کردن چربی شکم و پهلو و باسن وجود دارد. به طور کلی برای کنترل و کاهش وزن، ورزش در کنار رژیم غذایی توصیه می‌شود. نکته مهم در برنامه کاهش وزن تداوم و یکنواخت بودن روند کاهش وزن است. عوارض و خطرهای کاهش وزن‌های پی در پی بیشتر از عوارض چاقی و اضافه وزن است. اگر شما تصمیم به کاهش وزن دارید باید برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای این کار داشته باشید، با کمک کارشناس تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید و در کنار آن ورزش‌های چربی‌سوز انجام دهید.

برای آب کردن چربی شکم و پهلو و باسن تاکید می شود ورزش‌هایی با ماهیت هوازی مانند دویدن آرام،‌ پیاده‌روی تند، ‌طناب زدن، دوچرخه‌سواری و شنا به سوختن چربی از سطوح مختلف بدن کمک می‌کند. منظور ما از انجام ورزش‌های هوازی برای کمک به کاهش حجم چربی‌های بدن، با توجه به شرایط فرد کمی متفاوت است؛ یعنی اگر خانمی خانه‌دار است و بیشتر وقتش را در منزل می‌گذراند، می‌تواند از تردمیل و دوچرخه ثابت استفاده کند اما اگر امکان رفتن به فضاهای باز و پارک‌ها را دارد، راه رفتن و پیاده‌روی تند را پیشنهاد می‌کنیم. اگر کسی اهل استخر و شناست هم می‌تواند در کنار شنا،‌ کمی هم در آب راه برود تا کمک بیشتری به کم شدن حجم چربی‌های بدنش شود. طناب زدن و دوچرخه‌سواری هم از دیگر ورزش‌های هوازی هستند که نقش پررنگی در چربی‌سوزی دارند. ورزش خاصی وجود ندارد که باعث کاهش وزن موضعی شود. از بین رفتن چربی‌ها با ورزش به تجمع چربی در بدن بستگی دارد. با ورزش، چربی‌ها ابتدا از نواحی و مناطقی که بیشتر تجمع دارند (در خانم‌ها ران‌ها و در آقایان شکم) برداشته و به صورت انرژی مصرف می‌شوند.  می‌توانید با رژیم غذایی و ورزش هفته‌ای نیم تا یک کیلوگرم وزن کم کنید. برای کاهش وزن باید حوصله به خرج دهید و عجله نداشته باشید. اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید ، بهتر است ورزش‌های هوازی را از نیم ساعت در روز شروع کنید و به‌تدریج به یک ساعت و حداقل 5روز در هفته برسانید و درکنار آن برای افزایش قوام عضلاتتان ورزش‌های قدرتی انجام دهید. مطمئن باشید چربی‌های موضعی با همین روش به‌تدریج از بین می‌روند.

ورزش‌هایی مانند درازونشست که با هدف کاهش حجم چربی‌های شکم و پهلوها توصیه و انجام می‌شوند، فقط می‌توانند باعث افزایش قوام و کوتاه شدن عضلات این قسمت‌های بدن شوند که به کم شدن میزان شلی و افتادگی عضلاتی مانند عضلات شکم و پهلوها منجر خواهد شد و در عمل، کاهش حجم چربی‌های موضعی را در پی نخواهد داشت. تداوم ورزش و رعایت نکته‌های تغذیه‌ای مانند پرهیز از زیاده‌روی در مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی نیز می‌تواند به مرور زمان باعث ایجاد تناسب اندام و از دست‌رفتن بافت چربی‌های اضافی بدن شود.
باید توجه داشته باشید وضعیت فیزیکی و جسمی افراد زمینه ارثی دارد و ممکن است تغییر خیلی شدیدی که انتظار دارند در اندامشان رخ دهد، به راحتی امکان‌پذیر نباشد. باید خودتان را با خودتان مقایسه کنید و با کاهش تدریجی وزن، متوجه بهبود وضعیتتان شوید.
دکتر مهدی محمدی
متخصص توانبخشی ورزشی و حرکت درمانی
کانال دکتر محمدی: drmehdimohammadi@

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. علی

    سلام و عرض ادب و احترام و سپاس از اینکه وقت شریفتونو میذارین و سوال من رو مَالعه میفرمایید.
    جوان21 ساله هستم که رزمی کار میکنم ولی نمیدانم چرا شکمم اب نمیشود و وزن کاهش پیدا نمیکند هیچ اضافه هم میشود تغذیه سالمی هم دارم زندگی ارومی هم دارم مشکل کحاست نمیدونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×