» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » تلنگر (2): پچه دو روزه در شهر مبارکه را مادرش رها نکرد! ما رهایش کردیم! / آرمان فردا
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه - مقاله

تلنگر (2): پچه دو روزه در شهر مبارکه را مادرش رها نکرد! ما رهایش کردیم! / آرمان فردا

دی 16, 1395 0030

چند روز است هر جای شهر من که قدم میزنی و با هرکس هم صحبت می شوی همه در مورد یک مساله صحبت میکنند؛ کودک دو روزه ای که چند شب پیش توسط مادرش در خیابانی رها شد…

تیتر یک خبر های شهرستان و پربازدیدترین کانال های کشور هم شده؛ دختر بچه ای از شدت فقر توسط مادرش در کنار خیابانی در شهر مبارکه به همراه نامه ای رها شد!!!

تا دیروز به دلیل صنایع با شکوه، ورزش و کشاورزی معروف بودیم و امروز به چه دلیلی؟!

مدیرکل بهزیستی استان دیروز گفت هر 9 ماه 6 کودک رها شده در استان پیدا می شود! ولی چرا هیچکس سراغی از آنها نگرفت؟ دلایل متعددی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها رسوخ بی حد و اندازه شبکه های مجازی به زندگی ما و نامه سوزناک مادر به قول خودش بد بخت است.

امروز رضا صادقی هنرمند خوب کشورمان به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت در صورت شناسایی مادر این نوزاد هزینه زندگی آنرا تا بزرگ شدن به عهده خواهد گرفت و بعید نیست چند روز دیگر مسئولین رده بالای دولت هم واکنش نشان دهند…

اما واقعاً چه شد که یک بچه دو روزه از نعمت داشتن مادر محروم شد!

براستی تقصیر مادرش بود یا دولت یا مسئولین؟ شاید هم تقصیر از کشور های غربی و داعش باشد! پدرش را هم فراموش نکنیم همه جا فقط صحبت از مادرش است…

همه ما مسئولیم! همه ما مقصر هستیم! من و شما! چون مهربانیمان کم شده است! همه درگیر زندگی خودمان شده ایم! سال گذشته دیوار مهربانی در شهر بود! امسال چه شد که مهربانیمان کم شد؟ همه شهر ما شده فست فود و غذای بیرون بر، چند مغازه در شهر به عنوان تبلیغ هم شده کاغذ نوشت؛ برای کسانی که پول ندارند غذا رایگان موجود است؟ چرا هیچ کس سراغ از همسایه خود ندارد؟ رسول اکرم(ص) می گوید: به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. گاهی ما از دین فقط نامش را به یدک می کشیم و فراموش می کنیم کمک به هم نوع وظیفه شرعی، عرفی و انسانی همه ماست!

ما فراموش کرده ایم که هر چقدر به هم نوع خود کمک کنیم چند برابر برکت به زندگیمان وارد می شود…

این نوزاد دو روزه تحویل بهزیستی شد و الان در شیرخوارگاه است و چند روز دیگر یا مادرش پیدا می شود، یا تحویل خانواده ای داوطلب می شود و همه ما از یاد می بریم ولی کاش به جای این همه دلسوزی لحظه ای هر روز از خودمان بپرسیم چند بچه دیگر در این ماه بدون این که کسی خبر دار شود در خیابان ها رها می شوند و تحویل بهزیستی می شوند؟ چه کنیم که دیگر این گونه نباشد؟

بیایم هر روز صبح تمرین مهربانی کنیم! هر روز بخشی از درآمد، وقت و کارمان را به این اختصاص بدهیم که چه کنیم که دیگر هیج مادری در این شهر به دلیل فقر جگر گوشه خود را رها نکند!

بیایید از فردا در همه خیابان هایمان دیوار مهربانی بنا کنیم… در همه لباس فروشی هایمان لباس رایگان به فقرا بدهیم… در همه رستوران ها و فست فود ها تعدادی غذا به نیازمندان اختصاص دهیم… حتی اگر تعداد زیاد بود مردم بانی شوند و بخشی از درآمد خود رو به این چنین مغازه ها بدهند تا همه در این کار سهیم باشند…

بیایید از فردا در بحث هایمان به جای اینکه این ماجرا را تحلیل کنیم فکر کنیم چه کار های از دستمان بر می آید در شغل و کار خودمان تا کمپین های مهربانی سراسر شهر را فرا گیرد… شبکه های اجتماعی را تبدیل به فرصت کنیم تا مهربانی نشر دهیم…

امروز ما با نامهربانیمان در دنیا معروف شدیم! بیایید از فردا کاری کنیم تا شهر من در دنیا به عنوان مهربان ترین شهر شناخته شویم و قطعاً یک دست صدا ندارد! تنها راه این است که همه با هم باشیم و مهربان….

شهر من شهر مهربانیهاست

سخنی با شهرداری و شورای شهر: در گوشه گوشه شهر بنر هایی از پروژه های چند میلیاردی شهر هست که برخی از این پروژه ها مورد نقد مردم است… اما اگر چند ده میلیون هزینه برای اجاره محل های گرمخانه، مشاورهای خانواده، مراکز بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی (با گزارش عملکرد به مردم) انجام گیرد هیچکس هیچ انتقادی نخواهد کرد و باعث دلگرمی مردم به شهرداری می شود.

سخنی با فرماندار مسئولین ادارات شهرستان: در شهر ما هر هفته چندین همایش نمادین با موضوعات مختلف صورت می گیرد  چه خوب می شود بخشی از این هزینه ها صرف امور خیریه شود و در ادارات کمپین های مهربانی جهت انجام امور خیریه تاسیس شوند و…

سخنی با مسئولان شرکت فولاد مبارکه و دیگر شرکت های شهرستان: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کاهش توجه صنایع به شهرستان مبارکه بوده ایم که نارضایتی مردم در زمینه های مختلف از صنایع شهرستان را شاهد هستیم که با توجه به مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ مثل فولاد مبارکه، انتظار میرود حداقل برای اعتبار خودتان هم که شده فعالیت های خیر خواهانه خود را همچون شهرهای دیگر استان در مبارکه هم که به نام شما است افزایش دهید تا دیگر شاهد چنین فجایع انسانی نباشیم.

تمامی این نظرات توسط من که یک شهروند ساده هستم داده شده است و برای نمونه می باشد و قطعاً شما همشهریان و مسئولین گرامی با نظرات جامع تر کمک کنید این هدف محقق شود و شهر مبارکه را شهر مهربانی کنیم.

 

آرمان فردا / پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×