» اخبار ایران و جهان » خصولتی‌ها رتبه اول فساد در کشور را دارند
اخبار ایران و جهان

خصولتی‌ها رتبه اول فساد در کشور را دارند

شهریور 3, 1395 006

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه خصولتی ها رتبه اول فساد در بدنه اجرایی کشور را دارند، گفت: آیا چاره ای برای حل این مشکل اندیشیده اید؟

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، مصطفی کواکبیان نماینده تهران در نطق میان دستور گفت: یکی از نمایندگان محاسبه کرده بود مجموعه یک دوره چهار ساله ۱۲۶ میلیون ثانیه می شود که مثابه دفترچه پس انداز هر یک از نمایندگان محترم ۱۲۶ میلیون تومان می شود. دوستان همکار، ۸۵ روز از عمر مجلس گذشت یعنی حدود ۷ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان را هزینه کردیم باید محاسبه کنیم چقدر از این سرمایه را به نفع مردم هزینه کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: مجلس در رأس امور است این هم وصیت نامه امام راحل است و هم توصیه مقام معظم رهبری، ما در زمینه قانونگذاری مشکل چندانی نداریم، اما متاسفانه مصوبات جلسه گذشته و حتی اصول قانون اساسی گردوخاک می خورد، از جمله قانون رفع موانع تولید، قانون بهبود محیط کسب و کار، قانون خصوصی سازی و ده ها قانون دیگر.

کواکبیان در آستانه تنظیم قانون برنامه ششم توسعه گفت: باید دید آیا قانون نویسی با الفاظ زیبا حلال مشکلات مردم است یا نظارت دقیق و درست در اجرای آن. راستی ۵ برنامه قبلی تا چه میزان به اهداف خود دست یافته است؟

وی اظهار داشت: آیا بر اساس سند چشم انداز به اهداف خود در منطقه و جهان دست خواهیم یافت؟ اگر نه، ما مجلسیان مقصر اصلی در این پدیده هستیم.

عضو فراکسیون امید، فساد در کشور را بلای خانمان سوزتر از اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی خواند و ادامه داد: فساد زمینه ساز ناهنجاری های اجتماعی و اعتیاد است بی شک اگر در این کشور فساد حل نشود، این وطن، وطن نشود.

کواکبیان افزود: شرم آور است که ما از نظر درجه شفافیت بین کشورهای جهان، رتبه ۱۳۰ را به خود اختصاص می دهیم. آیا نمی توانیم با برنامه ریزی دقیق حداقل تا پایان برنامه ششم به رتبه ۱۰ کشور اول جهان برسیم؟

وی با بیان اینکه خصولتی ها رتبه اول فساد در بدنه اجرایی کشور را دارند، گفت: آیا چاره ای برای حل این مشکل اندیشیده اید؟

عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما به مردم وعده دادیم امسال مشکل لشکر بیکاران را حل کنیم، حداقل مشکل فارغ التحصیلان و تحصیلکرده های بیکار را به نوعی درمان نماییم. من از همکاران دو فراکسیون اصلی مجلس یعنی فراکسیون امید و ولایت تقاضامند هستم قبل از هر طرحی، طرح ایجاد اشتغال و خروج از رکود را در مجلس تصویب کنید. به خدا قسم ده ها مراجعه کننده به دفتر ما می گویند ما حاضریم یارانه نگیریم و حداقل فرزندانمان بیکار نباشند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/05/21/4/2083240.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×