» عمومی » علمی آموزشی » کشف بزرگترین معمای «هپاتیت بی» توسط یک دانشمند ایرانی
علمی آموزشی

کشف بزرگترین معمای «هپاتیت بی» توسط یک دانشمند ایرانی

مرداد 7, 1394 0010

گروهی از محققان در استرالیا به سرپرستی بهزاد هاجری زاده مطالعه بی سابقه ای انجام داده اند که پرده از شکاف اطلاعاتی بزرگی درباره هپاتیت B برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنچه که دکتر بهزاد هاجری زاده و تیم همراهش در برنامه هپاتیت دانشگاهLa Trobe  استرالیا موفق به کشف آن شده اند درحقیقت تصورات اشتباهی است که در عین حال می تواند به بروز انواع سرطانها و بیماریهای مختلف منجر شود.

مطالعه بی سابقه این محققان نشان می دهد ۴۴ درصد مبتلایان به هپاتیت B به اشتباه تصور می کنند که این بیماری به واسطه برخی رفتارها منتقل می شود. همچنین ۵۶ درصد از پرسش شوندگان از این واقعیت ناآگاه بودند که هپاتیت B از طریق رابطه جنسی غیراصولی و محافظت نشده هم قابلیت انتقال دارد.

در این مطالعه مشخص شد که ۴۶ درصد فکر می کردند این بیماری به واسطه استفاده از ظروف غذایی مشترک منتقل می شود و جالب اینکه ۷۰ درصد نیز بر این باورند که هپاتیت B با استفاده از طب سنتی چینی قابل درمان است. دراین میان تنها ۵۲ درصد از این واقعیت آگاه هستند که تکنیک های درمانی مؤثری برای این بیماری وجود دارد.

این مطالعه که نتایج جالب توجهی به همراه داشته درحالی به رهبری بهزاد هاجری زاده انجام شده که هپاتیت B در صورت عدم درمان به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری ها در جهان به شمار می آید.

مطالعات نشان می دهد درصورت عدم درمان، از هر ۴ فرد مبتلا، یک نفر به دلیل ابتلا به بیماری های شدید کبد و حتی سرطانی شدن این اندام جان خود را از دست می دهد. تنها در استرالیا بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر به هپاتیت B وخیم مبتلا هستند.

دکتر هاجری زاده معتقد است: بسیاری از بیماران مبتلا به هپاتیت B اطلاعات مختصری درباره این بیماری دارند. از این رو ضروری است تا آگاهی سازی کاملی در این زمینه صورت گیرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/29/4/1778662.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×