» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » تلاش نيرو هاى خدمات شهرى مباركه براى كاهش مشكلات ناشي از بارندگى
شهرداری مبارکه

تلاش نيرو هاى خدمات شهرى مباركه براى كاهش مشكلات ناشي از بارندگى

آذر 5, 1397 0012

باران یعنی بوی خوش کاه‌گل ، یعنی آسمانی دلگیر و بغض دل‌نشین آسمان . چشم‌ها را بايد شست جور ديگر بايد ديد…. چترها را بايد بست زير باران بايد رفت …. فکر را ، خاطره را زير باران بايد برد….
با همه مردم شهر زير باران بايد رفت…. پاییز و زمستان که از راه می‌رسند همگان ناخودآگاه چشم‌انتظار بارش‌های پی‌درپی برکات الهی و نزولات جوی می‌شوند چراکه می‌دانند که آبادانی، سرسبزی و حیات و رزق و روزی همه موجودات زنده تنها درگرو این خوان پربرکت آسمانی است.آسمانی که چند سالی بود آن‌چنان‌که باید خیال باریدن نداشت و فقط گاهی از سر ترحم به اندک بارش دلمان را خوش می‌کرد.
بارانی دل‌نشین در شهر شروع به باریدن کرد .سرتاپا خیس ، خسته بود ولی لبخندی دل‌نشین بر لب داشت و زیر لب مداوم ذکر خدا و شکر نعمتش را زمزمه می‌کرد.قامتش را برای خدمت به خلق خم کرده بود . از کارش زیر باران که سؤال کردم گفت؛ شکر خدا که آسمان این‌گونه می‌بارد ، دل‌نشینی باران خستگی کار را به فراموشی می‌سپارد .کار ما شب و روز و باران و برف نمی‌شناسد می‌گویند خدمات شهری ، باید در همه حال خدمتگزار مردم باشیم .به بهانه بارندگی اخیر پای صحبت‌های معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه نشستیم.
تاکی معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه برکت نزولات آسمانی در روزهای گذشته را طی سالیان اخیر بی‌نظیر دانست گفت : به لطف پروردگار شاهد بارش بی‌نظیر باران طی روز گذشته در شهر مبارکه بودیم که حجم بارندگی 32 میلی‌متر اعلام شد . با پیش‌بینی‌های هواشناسی معاونت خدمات شهری از قبل در حالت آماده‌باش قرار داشت و 5 اکیپ با تمام تجهیزات و ماشین‌آلات طی گشت زنی‌ها مستمر در سه نوبت به‌صورت تمام‌وقت و شبانه‌روزی هرگونه مشکل یا آب‌گرفتگی معابر را سریعاً رفع کرده و خوشبختانه با توجه به‌شدت بارندگی هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر آب‌گرفتگی یا سرازیر شدن آب به ساختمان‌های تجاری یا مسکونی در شهر و محلات نداشتیم .
امین اله تاکی با اشاره به اخبار منتشرشده در شبکه‌های مجازی گفت : هیچ‌گاه نمی‌شود 100 درصد بود .ما منکر وجود ضعف‌ها و مشکلات نیستیم .برخی از این موارد زیرساختی و از گذشته است که حل آن‌ها به‌صورت زیرساختی مستلزم زمان و صرف هزینه‌های زیاد است .
این بارندگی محکی بود برای سنجش آمادگی ،شناسایی نقاط ضعف و قوت که بحمدالله پس از بارش نعمت الهی باران در نزد شهروندان عزیز روسفید بودیم .با توجه به‌پیش بینی‌های صورت پذیرفته و آمادگی از قبل به مشکل برخورد نکردیم و در صورت عدم پیش‌بینی و آمادگی لازم قطعا شاهد بروز مشکلات جدی بودیم . برخی عدم جمع‌آوری برگ‌ها را عامل آب‌گرفتگی مقطعی معابر دانستند که باید به اطلاع شهروندان عزیز برسانم که جمع‌آوری برگ‌های درختان با خزان درختان در فصل پاییز شروع و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد . مسیرهای اصلی شهر به‌صورت مستمر لایروبی می‌گردد و جمع‌آوری برگ‌ها از صبح تا بعدازظهر هرروز انجام و بعدازظهر همان روز برگ و شاخه‌های شکسته که بالغ‌بر 15 کامیون می‌باشد ،بارگیری و برای تهیه خاک‌برگ و استفاده در فضای سبز به دپوهای مربوطه منتقل می‌شود .خزان درختان بهنگام بارش مضاعف شده و این موضوع باعث آب‌گرفتگی مقطعی می‌شود که اکیپ‌های خدمات شهری سریعاً نسبت به شناسایی و رفع نقاطی که آب‌گرفتگی ایجادشده است اقدام می‌نمایند و این موضوع بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود : از مواردی که باعث ایجاد آب‌گرفتگی‌ها گزارش‌شده ،تخلیه زباله توسط برخی افراد ناآگاه ، در نهرها بود که مشارکت شهروندان در عدم تخلیه زباله در نهرها به‌عنوان یکی از عوامل مهم در آب‌گرفتگی ، بسیار گره‌گشا است .ظرفیت جوی‌های آب طراحی‌شده در سنوات قبل نیز پاسخگوی حجم این بارندگی نبود . قبل از شروع فصل پاییز برخی از نقاط که احتمال آب‌گرفتگی وجود داشت شناسایی و توسط واحد امانی مسیرهای هدایت آب‌های سطحی جهت جلوگیری از هرگونه آب‌گرفتگی ایجاد شد. ازجمله این اقدامات می‌توان به احداث کانال در میدان حضرت ولیعصر (عج) ، خیابان رازی در محله صفائیه و اصلاح جوی‌های خیابان مشتاق و میدان شهدای قاصر در خیابان هفده شهریور اشاره کرد. با بارندگی اخیر نیز نقاط و مشکلات دیگری نیز شناسایی شد که رفع مشکل در این نقاط نیز در دستور کار قرار گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه از آمادگی کامل اکیپ‌های این معاونت خبر دارد و تصریح کرد: به شهروندان اعلام می‌کنیم که خدمتگزارانشان در حوزه خدمات شهری هر آنچه در توان دارند برای راحتی و آسایش آنان به کار خواهند بست و از آنان انتظار می‌رود همانند همیشه ما را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری کنند. در زمان بارندگی تمام تلاش ما در حوزه خدمات شهری این است که نقاط آب‌گرفته شهر را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها تمهیدات لازم را بکار گیرد تا شهروندان از این نعمت آسمانی لذت ببرند. ما قدردان تلاش زحمتکشانی هستیم که در شرایط نامساعد جوی از شب تا بامداد روز بعد باهمت مضاعف در امر خدمت به شهروندان بیشترین تلاش را در جهت هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در معابر انجام دادند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×