» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » مدیرعامل فولاد مبارکه : تشکیل کمیتۀ اقتصاد مقاومتی در شرکت فولاد مبارکه
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

مدیرعامل فولاد مبارکه : تشکیل کمیتۀ اقتصاد مقاومتی در شرکت فولاد مبارکه

دی 1, 1397 1020

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسۀ کمیتۀ مدیریت شرکت با اشاره به شرایط تحریم و لزوم حفظ روند تولید از تشکیل کمیتۀ اقتصاد مقاومتی در شرکت خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیته بررسی و ارزیابی نیازهای شرکت در شرایط تحریم و اجرای اقدامات موردنیاز در راستای اهداف نظام  و منافع ملی است. به خاطر داشته باشیم مواردی که در این کمیته تصمیمگیری و ابلاغ میگردد بلافاصله قابلاجراست و خارج از روال عادی انجام خواهد شد.

دستیابی به فناوری ساخت کارخانجات  فولاد
تأکید بر نهادینه کردن دانش و تکنولوژی ساخت کارخانۀ فولاد بخش بعدی سخنان مهندس عظیمیان بود. وی در این خصوص گفت: اکنون در آستانۀ چهلسالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، فولاد مبارکه بهعنوان بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه به بلوغ خود رسیده است؛ ازاینرو باید علاوه بر تولید فولاد و نقشآفرینی در بومیسازی تجهیزات موردنیاز این صنعت، به ساخت کارخانههای فولادسازی نیز همت گماریم.
وی با اشاره به اینکه بخش عمدهای از قطعات و تجهیزات موردنیاز کارخانه فولاد در کشور بومیسازی شده است گفت: باید باقیماندۀ قطعات موردنیاز صنعت فولاد نیز بومیسازی شود تا فولاد مبارکه خودش بتواند ساخت و راهاندازی یک کارخانه فولاد را در هر نقطهای از ایران انجام دهد. این حرکت بسیار بزرگی در فولاد مبارکه است و اتفاقی میمون و مبارک خواهد بود.
مهندس عظیمیان با تأکید بر اجرای پروژۀ نورد گرم 2 گفت: باید همۀ راهکارهای ممکن برای اجرای این پروژه را در نظر گرفت؛ زیرا انجام این پروژه در شرایط موجود برای شرکت از اهمیت ویژهای برخوردار است. ضمن اینکه راهاندازی واحد  نورد گرم مشابه نمونه موجود در فولاد مبارکه در شرکت فولاد هرمزگان، ظرف چند سال آینده انجام میشود.

شرکت فولاد مبارکه از صاحبان ایده و سازندگان داخلی حمایت میکند
مدیر عامل فولاد مبارکه  با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با مشارکت شرکت فولاد مبارکه در دیماه گفت: رویکرد فولاد مبارکه بومیسازی است. در فضای استارتآپها بحثی به نام شتابدهنده داریم. به این معنی که گروههای جوان دارای ایده ممکن است از توان مالی و مدیریت کافی برای اجرای این ایدهها برخوردار نباشند؛ به همین جهت شتابدهندهها به این افراد کمک مالی میکنند و درصورتیکه ایدۀ آنها موردپذیرش قرار گیرد، در ریسک مالی ایجاد این پروژهها شریک میشود.
وی  با اشاره به تغییر صورتگرفته در رویکرد خرید اقلام موردنیاز شرکت گفت: در حال حاضر اگر کسی اعلام کند که تجهیزی را بومیسازی کرده، فولاد مبارکه، در صورت تأیید ارزیابی عملکرد و کیفیت آن، محصول را خریداری میکند؛ اما از این پس با تغییری که در رویکرد فولاد مبارکه به وجود آمده، در نمایشگاه دیماه لیست نیازمندیها در بخشهای مختلف اعلام میشود و اگر شرکتی ایدۀ ساخت و تأمین هریک از این اقلام را داشته باشد و ایده موردپذیرش قرار گیرد، فولاد مبارکه در تأمین مالی و ریسک اجرای این پروژه شریک میشود و نقش شتابدهنده را برای این استارتآپهای فنی ایفا میکند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا هیئت داوری متشکل از استادان دانشگاه و مهندسان مجرب فولاد مبارکه تشکیل شده است . این هیئت وظیفۀ داوری و غربالگری ایدههای دریافتی را بر عهده خواهد داشت. پروژههایی که هیئتداوران تأیید میکنند به سیستم قراردارد و مالی فولاد مبارکه معرفی میشوند تا سرمایهگذاری لازم، بسته به ابعاد پروژه صورت پذیرد. چنانچه پروژه به نتیجه برسد، قرارداد خرید محصول بهصورت تضمینشده با تأمینکنندۀ مذکور منعقد خواهد شد. جان کلام اینکه شرکت فولاد مبارکه از صاحبان ایده و سازندگان داخلی حمایت میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه به مسائل معیشتی کارکنان گفت: روابط سازمان با کارکنان باید براساس رابطۀ منطقی صورت پذیرد و باید در مقابل کار خوب و کار بد عکسالعمل مناسب داشته باشیم و این عین عمل به امربهمعروف و نهیازمنکر است.
مهندس عظیمیان با تقدیر از نقش خبرنامۀ فولاد در پوشش وقایع و رویدادهای گروه فولاد مبارکه گفت: این شرکت برای انتشار نشریۀ جدیدی با عنوان «کارخانه» اقدام کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد این نشریه به یکی از بهترین نشریات اقتصادی کشور تبدیل شود و در اختیار کلیۀ فعالان صنعت فولاد و سایر صنایع قرار گیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×