» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مبارکه
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مبارکه

شهریور 20, 1397 1011

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف مدیریت بهینه پسماند با همکاری بخش خصوصی در شهر مبارکه  بعد از اتمام مرحله آموزش شهروندی از امروز وارد فاز اجرایی شد.

طرح تفکیک زباله از مبدا با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی از خرداد ماه امسال درمبارکه شروع شد. در فاز اول اجرای این طرح، آموزش چهره به چهره از درب منازل شهروندان توسط کارشناسان ، توزیع بروشور و نصب بنر آغاز شد و پس از پایان یافتن دوره آموزش ، این طرح از امروز اجرایی شد.

تاکی معاون خدمات شهری گفت: عواملی با لباس مشخص و کارت شناسایی  با مراجعه به درب منازل شهروندان آموزش های چهره به چهره، نحوه تفکیک ضایعات قابل بازیافت ، کاهش تولید زباله را ارائه نمودند. با پایان یافتن دوره اول این آموزش ها طرح تفکیک از مبدا اجرایی و عوامل و ماشین های جمع آوری پسماند در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هر هفته با مراجعه به محلات مختلف شهر، پسماندخشک را از شهروندان دریافت می کنند.

وی افزود : برای رفاه حال شهروندان دو غرفه در پارک سوار شهروند و پارک نقاشباشی در نظر گرفته شده که در تمام ایام هفته بجز روزهای تعطیل شهروندان عزیز می توانند پسماند خشک  را به این ایستگاه ها تحویل نمایند .

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه در پایان گفت: پسماندهای شهری پس از بازیافت بخشی از سرمایه های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله ، می توان بخشی عمده ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند و انتظار می‌رود شهروندان گرامی در راستای حفظ محیط‌ زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با متصدیان این امر همکاری لازم را انجام دهند که موفقیت این طرح در گروی همکاری شهروندان گرامی با این مامورین خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×