» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان: تحریم، میدان ظهور توانمندیهای کارکنان فولاد است
فولاد مبارکه

رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان: تحریم، میدان ظهور توانمندیهای کارکنان فولاد است

تیر 16, 1397 0010

امیرحسین نادری، رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان، در گفت وگو با ایسنا، منطقۀ خلیج فارس، درخصوص چشم انداز سودآوری شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: این شرکت توانسته است از ظرفیتهای موجود به بیشترین میزان ممکن بهره برداری کند و قیمت تمام شده اش را به حداقل برساند و هنوز امکان بهبود بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه به نظر میرسد با توجه به قیمت جهانی محصولات فولادی، شرکت فولاد هرمزگان کماکان می تواند امسال سودآوری بیشتری داشته باشد، افزود: بازار برای تولیدکنندگان رکن اول است؛ چراکه تا بازار نباشد، همۀ اقدامات دیگر عقیم می ماند؛ بازار ما در مجموعۀ هرمزگان به دو دستۀ داخلی و خارجی تقسیم میشود.

رئیس هیئت مدیرۀ فولاد هرمزگان ادامه داد: به علت تحریمهای ظالمانه ای که وجود دارد فرصتی به نام نیاز داخلی به وجود آمده است؛ کسی امکان واردات محصولات مشابه از خارج کشور را ندارد و این فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است.

نادری با اشاره به شعاری مبنی بر اینکه بازار ایرانی برای ایرانی است، تصریح کرد: ما می توانیم با ظرفیت بزرگی که به وجود آمده است پاسخگوی نیاز بازار داخل باشیم و از مواهب آن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حاشیۀ سود فروش بازار داخلی بیشتر از بازار خارجی است، اضافه کرد: از آنجا که در حال حاضر سیاست گذاری ارزی برای شرکتهای فولادی اعمال می شود، بازار داخل بازار جذابتری برای تولیدکنندگان فولاد است.

رئیس هیئت مدیرۀ فولاد هرمزگان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا دربارۀ میزان پیشرفت طرح ادغام شرکتهای فولاد هرمزگان و صبا فولاد خلیج فارس عنوان کرد: فولاد هرمزگان خود مجموعه ای بسیار بزرگ است؛ ما بر آن هستیم که مجموعۀ هرمزگان را از دو روش توسعه دهیم: یک روش این است که با وارد کردن سرمایۀ جدید توسعۀ جدید در آن ایجاد می کنیم و روش دیگر خرید و اضافه کردن ظرفیتهای نیمه تمامی است که اطراف مجموعه وجود دارد.

نادری با تأکید بر اینکه هدفگذاری ما در شرکت فولاد هرمزگان این است که سهم عمده ای در تولید ۱۰ میلیون تن فولادی که در چشم انداز تولید فولاد در منطقه خلیج فارس دیده شده داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای توسعۀ فولاد هرمزگان نیاز به کمک مسئولان کشور و همچنین مسئولان استان هرمزگان داریم. نیازهایی هست که در داخل استان باید مرتفع شود که شامل زیرساخت هایی مانند اسکله، برق و آب شیرین است و در حوزۀ کشور نیز همکاری های لازم برای گرفتن تسهیلات خارجی، هم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم وزارت اقتصاد صورت گرفته است.

وی در ادامه ابراز کرد: امیدواریم مراحل پایانی اخذ تسهیلات از گروه اساماس دماگ آلمان هم انجام شود و بتوانیم توسعۀ سنگین مجموعۀ هرمزگان را انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیرۀ فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه سال ۹۶ برای فولاد هرمزگان سال جبران مافات بود، بیان کرد: فولاد هرمزگان توانست جبران گذشته را بکند و زیان انباشتۀ انبوهی را که تصور می شد جبرانش دو تا سه سال طول بکشد جمع آوری کند و ما سال ۹۷ را بدون زیان شروع کردیم؛ امیدوارم سال ۹۷ شاهد عملکرد درخشانی از مجموعۀ مدیریتی و کارخانه فولاد هرمزگان باشیم که تا به حال در مجموعۀ فولاد هرمزگان نداشته ایم.

نادری با بیان اینکه در مجموعۀ فولاد نیروهای فرهیخته ای کار می کنند، اظهار کرد: این نیروها یقینا بر اساس محدودیتهای به وجودآمده به سبب تحریمها از فرصتها حداکثر استفاده را خواهند کرد و ما با نگاه به داخل، بومی سازی و توجه به درون می توانیم از این مرحله نیز عبور کنیم؛ من گمان می کنم تحریم میدانی است که توانمندیهای پنهان کارکنان فولاد هرمزگان را به منصۀ ظهور می رساند.
وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد از صنایعی است که به شدت اشتغال و تولید ثروت ملی را افزایش میدهد، گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی که نصیب استان می شود، درآمدهایی که به واسطۀ ارزش افزوده نصیب شهرداری ها میشود، درآمدی که از افزایش سرانۀ اشتغال در کشور ایجاد میشود و افزایش کیفیت زندگی کارکنان مجموعه‌های سودآور همگی تحت تأثیر صنعت فولاد است.

رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان با تأکید بر اینکه صنعت فولاد صنعتی است که کارکنانش از آن رضایتمندی بالایی دارند و به نیازهای آنان پاسخ داده می شود، تصریح کرد: زمانی که گروه فولاد مبارکه یک طرح را کلید می زند، چه تأمین مالی بشود یا خیر، آن طرح را اجرایی می کند.به نظر میرسد تا سه سال دیگر بتوان ظرفیت فولاد هرمزگان را دو برابر کرد . اعدادی که در فولاد هرمزگان اعلام می شود چندین برابر توسعه ای است که در سایر بخش ها انجام می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×