» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » کمپین ‘نه به اعتیاد’ با شعار جهانی ‘اول گوش کن ! گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست’
شهرداری مبارکه

کمپین ‘نه به اعتیاد’ با شعار جهانی ‘اول گوش کن ! گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست’

تیر 14, 1397 0012

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر به همت شهرداری مبارکه  و اداره بهزیستی شهرستان کمپین  ‘نه به اعتیاد’ با شعار جهانی ‘اول گوش کن ! گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست “در شهر مبارکه برگزار شد .

این کمپین با هدف مشارکت هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان درفعالیت های اجتماعی، خدمات عام المنفعه و فرهنگ سازی در جامعه برای پیشگیری از اعتیاد وتوسعه برنامه‌های پیشگیری و خودمراقبتی برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه با اشاره به شعار جهانی کمپین «نه به اعتیاد» گفت: زندگی سالم و عاری از مواد مخدر، حضور موثر و صمیمی در خانواده و همراهی خانواده با فرزندان و دقت در انتخاب دوستان از شعارهای کمپین «نه به اعتیاد» به شمار میآید.

وی تشکیل کمپین نه به اعتیاد همراه با توزیع بروشور و سی دی،کتاب، انتقال پیام های پیشگیرانه در زمینه اعتیاد، حمل پلاکاردهایی با محتوای شعارهای مربوط ، نصب بنر و برگزاری جلسه های آموزشی و پاسخ به سوالهای مربوط به اعتیاد با محوریت شناخت آسیب های فرهنگی و اجتماعی، اعتیاد درجامعه و نقش عضویت در پیشگیری از اعتیاد را از جمله برنامه های این مانور عنوان کرد.

محمودی با اشاره به تفاهم نامه فی ما بین شهرداری مبارکه و اداره بهزیستی گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین مجموعه شهرداری مبارکه با اداره بهزیستی شهرستان وجود دارد.طی 6 ماهه گذشته با محوریت شهرداری مبارکه 6760 نفرساعت کلاس با موضوعات مهارت های زندگی ، مهارت های پیش از ازدواج ، آموزش های غنی سازی زندگی و …  به صورت رایگان برای عموم مردم در مجتمع آموزشی غدیر مبارکه برگزار شد که این دوره ها به صورت کاملاً هدفمند و با نیاز سنجی از محلات و اقشار مختلف مردم برنامه ریزی و اجرا شد . شهرداری مبارکه در هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری سازنده خود با این اداره نسبت به تهیه و توزیع بروشور های پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با مواد مخدر ،نصب بنر های اطلاع رسانی در سطح شهر اقدامات بسیار خوبی انجام داد که جای تقدیر دارد .

رئیس اداره بهزیستی به ضرورت تدوین برنامه های هدفمند و موثر برای کاهش و جلوگیری از گرایش افراد جامعه به مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: سهولت و دسترسی آسان اقشار مختلف جامعه به منابع آموزشی مرتبط  ، برگزاری برنامه‌های آموزشی کارآمد از دوره های ابتدایی و سنین کم ، توسعه و تقویت تبلیغات محیطی در جامعه، ارجاع، درمان و مراقبت از افراد گرفتار به دام اعتیاد از جمله برنامه های موثر پیشگیری از اعتیاد و سالم سازی اجتماعی به شمار می‌آیند

محمودی با تاکید بر جایگاه و نقش مهم مدیریت شهری در عرصه پیشگیری افزود: اعتیاد با ناکارآمدکردن نیروی انسانی جوان و فعال و تنزل سطح سلامت و بهداشت روانی و اجتماعی شهروندان، مانع مهمی در راه توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور محسوب می‌شود. به این سبب شناخت علمی و درک ابعاد این معضل و برنامه‌ریزی با هدف کاهش عوارض و آسیب‌هایی که به‌صورت متواتر با این پدیده در ارتباط هستند، از وظایف مدیریت شهری استمدیریت شهری با اجرای برنامه‌‌های اجتماع‌محور در محلات و تشویق مردم به تشکیل کانون‌های مبارزه با اعتیاد و جلب مشارکت مردمی و نظارت شهروندان بر امور شهری، می تواند نقش ویژه ای در عرصه پیشگیری و توانمندسازی سطوح مختلف جامعه در قالب راهبرد‌های حمایتی و مهارتی به مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن را داشته باشد .

رئیس اداره بهزیستی در پایان از برگزاری نمایشگاه مواد مخدر و برگزاری کلاس های مشاوره در پارک شهدای زینلی در این هفته خبر داد و از مردم شهرستان مبارکه برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد .




به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×