» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » پیام تبریک مدیریت شهری مبارکه به مناسبت روز قلم
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

پیام تبریک مدیریت شهری مبارکه به مناسبت روز قلم

تیر 14, 1397 1012

همزمان با “روز قلم”  مدیریت شهری مبارکه  در پیامی این روز را به فعالان عرصه فرهنگی تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی شهرداری  مبارکه، متن این پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ، سوگند به قلم و آنچه نویسند”

اهالی وادی قلم بی شک رسولان و پیغام آوران سعادت بشریت اند . فرهیختگانی که از رویش واژگان شان خواب جاودانگی یک ملت تعبیر می شود ؛ و از ترشحات قلمشان ؛ تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می خورد .

روز قلم، بهانه‌ای است تا بار دیگر حرمت و مرحمت قلم را یادآوری کنیم و گام در پیش بگذاریم برای ادای احترام به نویسندگانی که در حوزه‌ها و موضوعات مختلف قلم در دست گرفته‌اند و عرصه فرهنگ را با اندیشه‌های الهی و انسانی تغذیه می‌کنند.

قلم زبان دوم انسان ها است .هویت، چیستی و گستره قلم بسیار فراتر از آن می باشد که در بیان بگنجد. پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت و شناخت، ریشه در قلم انسان داشته است. تمدن های بزرگ، وقایع تاریخ، تجربه های تلخ و شیرین و علوم، همه با نوشتن جاودان و ماندگار می شوند.

هر کس می تواند قلمی را بین انگشتانش بفشرد و فرمانش دهد که بنگارد و هر آنچه را از مخیله صاحب انگشت تراوش می کند، بنویسد. واقعیت ها را آشکار می کند. آشکارها را نهان می کند و بی شک هر خدمتی که در جهت رفاه حال مردم عزیز صورت پذیرد موجب خشنودی خداوند متعال قرار می گیرد و قطعاً در اذهان ماندگار خواهد شد . سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است « ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند. »

اینجانبان روز قلم را به تمامی نویسندگان و اهالی قلم تبریک گفته و آرزوی سلامتی و پویایی برای یکایک این عزیزان از درگاه خداوند متعال داریم. امید است با هم‌فکری و هم‌دلی بر مصائب و مشکلات فائق آییم تا فردای ایران را روشن و با‌شکوه سازیم.

سید محسن هاشمی-شهردار مبارکه

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×