» 1مبارکه » مصوبات شورای شهر باید پاسخگوی نیاز مردم باشد
1مبارکه - شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

مصوبات شورای شهر باید پاسخگوی نیاز مردم باشد

آذر 6, 1396 009

سجاد خالوزاده در مراسم دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی  این شهر با مردم محله سرارود، اظهار داشت: در شورای پنجم تلاش شده تا تصویب قوانین و برآیند فعالیت ها در نهایت پاسخگوی نیاز مردم بوده و به حل مسائل شهروندان  منجر شود.

خالوزاده با بیان این که شوراها نماد کار گروهی و مشارکت در کشور محسوب می شوند، افزود:  این نهاد سیاستگذاری و برنامه های مدیریت شهری را در همه زمینه ها انجام می دهد و به همه ابعاد گفتمان شهری توجه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه ادامه داد: شورای شهر مبارکه در همه مصوبات به دنبال رفاه و آسایش بیشتر مردم  است.

وی خاطر نشان کرد: این شورا سه ماه قبل از آغاز رسمی دوره جدید در راستای انتخاب شهردار فعالیت داشت و با آغاز شروع فعالیت دوره پنجم شورا نیز با دید جامع به مسائل مدیریت شهری وارد عمل شد.

وی با بیان این که در روند انتخاب شهردار گزینه های بومی مد نظر شورای شهر مبارکه قرار گرفت، افزود: سیاست شورای شهر و نیز انتظار مردم، انتخاب فردی بومی به عنوان شهردار بود که با مسائل و مشکلات مردم و شهر آشنایی کافی داشته باشد و در این شهر زندگی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: در این مدت هر هفته 2 تا 4 جلسه علنی و در مجموع حدود 30 جلسه در شورای شهر مبارکه در رابطه با مسائل مردم تشکیل شده که خروجی این جلسات حدود 50 مصوبه بوده است.

وی گفت: سه کمیسیون فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری هم تشکیل شد که جلسات این کمیسیون ها هر دو هفته یک بار برگزار می شود و تا کنون حدود 30 مصوبه در آن ها به تصویب رسیده است.

وی با بیان این که تدوین برنامه راهبردی 5 ساله را در دستور کار شورا قرار گرفته است اظهار داشت: این برنامه به صورت جامع در همه زمینه های مدیریت شهری پیش خواهد رفت تا بتوانیم به چشم انداز و استراتژی های مورد نظر برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: شورای شهر مبارکه در همه مصوبات به دنبال رفاه و آسایش بیشتر مردم بوده است و در این راستا  تخفیف عوارض ساخت و سازها و  صدور پروانه ، ساماندهی خانه های فرهنگ و تدوین برنامه فرهنگی جامع و نیز شناسایی اولویت های فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم.

خالوزاده گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برنامه تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، قرآنی، هنری، ورزشی و افراد تاثیرگذار در شهر را در برنامه های آینده خود دارد .

وی گفت: به دنبال این هستیم تا در جهت رفاه مردم بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل و خارج شهرستان، استان و کشور استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در ادامه با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه و شفاف بودجه در همه محلات شهر گفت: بودجه شهرداری باید به صورت عادلانه در همه محله ها و قسمت های مختلف شهر تقسیم شود.

وی  با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت صنایع منطقه نظیر فولاد مبارکه افزود: بیکاری مشکل اصلی  کشور و یکی از برجسته ترین دغدغه  ها در شهرستان مبارکه است.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان این که شورای شهر وظیفه برنامه ریزی و سیاستگذاری در شهر را برعهده دارد ، تصریح کرد: در خواست های شغلی زیادی به شهرداری و شورای شهر ارائه می شود که توان شورا را می گیرد و وظیفه اصلی شورا را به حاشیه می برد.

وی گفت: ارتباط با مراکز علمی و آموزشی در شهرستان مد نظر شورای شهر قرار دارد و در این رابطه تا کنون جلساتی را با مسئولان دانشگاه آزاد و علمی کاربردی مبارکه برگزار کرده ایم.

خالوزاده افزود: به دنبال این هستیم که بتوانیم از ظرفیت دانشگاه ها و متخصصان و نخبگان جامعه استفاده کنیم و پروژه های اثر گذاری در مرکز و محله های شهر اجرا کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون عمرانی گفت: برنامه ریزی، جمع بندی و اولویت بندی مشکلات عمرانی شهر و محلات آن در حال انجام است    .

وی افزود: حداقل نیازهای شهروندان از جمله لکه گیری، آسفالت، نصب تابلوها و علائم ، بازسازی پیاده رو ها، لایروبی جوی ها و مسیل ها از وظایف اصلی شهرداری در حوزه خدمات شهری می باشد که به خوبی در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: بازدید ها و دیدارهای مردمی در دستور کار قرار دارد و تا کنون سه جلسه در محله های اسماعیل ترخان، دهنو و سرارود برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی  با محدودیت مالی رو به رو هستیم اما نا امید هم نیستیم و امیدواریم بتوانیم پروژه های شاخص و قابل قبولی را از طریق جذب سرمایه گذار و ارتقای مشارکت مردم انجام دهیم.

خالوزاده  با دعوت  از سرمایه گذاران جهت همکاری و مشارکت در پروژه ها، افزود: امیدواریم بتوانیم حداقل نیازهایی که با رفاه مردم در ارتباط است و نیاز امروز و اصلی مردم محسوب می شود را تا چند ماه آینده برطرف کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×