» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » 28 درصد از ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی مبارکه در 6 ماهه امسال، حوادث رانندگی بود
شهرستان مبارکه

28 درصد از ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی مبارکه در 6 ماهه امسال، حوادث رانندگی بود

مهر 10, 1396 1012

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در 6 ماهه نخست امسال به 3 هزار و 565 ماموریت اعزام شدند که 28 درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث رانندگی بود.

علیرضا قاسمی اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، تعداد 3 هزار و 565 ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان مبارکه انجام شد که از این تعداد، یک هزار و 6 ماموریت تصادفی و 2 هزار و 559 ماموریت غیرتصادفی بوده است.
وی افزود: از مجموع حوادث رانندگی در این مدت، 748 مورد جاده‌ای و 258 مورد شهری بود.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، بیماری‌های قلبی با 422 مورد، حوادث با 259 مورد، تنفسی 199 مورد و سقوط با 171 مورد بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی را به خود اختصاص دادند.
قاسمی خاطرنشان کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی مبارکه در این مدت موفق شدند 15 ماموریت احیای موفق و 19 ماموریت کمک به زایمان مادر باردار را به نام خود ثبت کنند.
وی ادامه داد: در مجموع ماموریت‌های انجام شده در این مدت، 2 هزار و 926 نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و 399 نفر توسط تکنسین‌های اورژانس 115 مبارکه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 24 حادثه ویژه در شهرستان مبارکه رخ داد که 10 مورد از آنها با 5 فوتی و 43 مصدوم مربوط به حوادث رانندگی و 2 مورد غرق شدگی بوده است.
قاسمی با اشاره به آموزش 280 نفرساعت از نیروهای سپاه در قالب طرح بسیج همگانی احیا (بها)، گفت: پرسنل فوریت‌های پزشکی مبارکه در این مدت، پوشش امداد- سلامت ایام نوروز، طرح امداد تابستانه، نمازهای عبادی سیاسی جمعه و بازگشایی مدارس را بر عهده داشتند.
وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر و وسعت 1018 کیلومتر مربع در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است، افزود: اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان با ظرفیت 5 پایگاه شهری و جاده‌ای، یک اتاق فرمان، 26 نفر پرسنل و 7 دستگاه آمبولانس شامل 5 خودروی اصلی و 2 ذخیره به صورت رایگان و شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×