» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سنت ادب همسایگی با عشق اباعبدالله الحسین(ع) در آیین سنتی عزاداری در مبارکه در کنار هم قرار گرفته است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سنت ادب همسایگی با عشق اباعبدالله الحسین(ع) در آیین سنتی عزاداری در مبارکه در کنار هم قرار گرفته است

مهر 10, 1396 009

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان حضور در آیین عزاداری عاشورای حسینی(علیه السلام) حسینیه باغملک مبارکه گفت: محبت اهل بیت(علیهم السلام) در جان و دل مردم ایران ریشه تاریخی و عمیقی دارد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان حضور در آیین عزاداری عاشورای حسینی(علیه السلام) حسینیه باغملک مبارکه با بیان اینکه محبت اهل بیت(علیهم السلام) در جان و دل مردم ایران ریشه تاریخی و عمیقی دارد، گفت: مردم سال ها با محبت اهل بیت(علیهم السلام) و به ویژه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) زندگی کردند و عطر محبت امام حسین(علیه السلام) در این مرز و بوم در طول تاریخ پراکنده شده به طوری که انسان هرجای این کشور که سفر می کند این عطر را استشمام می نماید.

وی با اشاره به سنت های تاریخی عزاداری در مبارکه خاطرنشان کرد: در یکی از این آیین ها دو روستای همسایه به عشق امام حسین(علیه السلام) در کنار هم قرار گرفته و اقامه عزا می نمایند، اینکه نگاه میزبانی و میهمانی همسایگی در این مراسم اتفاق می افتد نشان از این دارد که چگونه می تواند معرفت اهل بیت(علیهم السلام) با اخلاق اسلامی کنار هم قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سنت ادب همسایگی با عشق اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در آیین سنتی عزاداری در مبارکه در کنار هم قرار گرفته تصریح کرد: اگر سنت های صحیح به شکل قدیم حفظ شود به انسان روحیه و نشاط خواهد بخشید. این موضوع که این سنت در ۴۰۰ سال گذشته به شکل قدیم محفوظ مانده و ملزومات آن رعایت شده نکته بسیار مهمی است.

صالحی افزود: به ثبت رسانی و مستندسازی این مراسمات مقدماتی نیاز دارد و ما از تهیه این مستندات حمایت خواهیم کرد و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

خاطرنشان میشود، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین های سنتی عزاداری مردم باغملک و مبارکه با حضور زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، جوادسلطانی سرپرست فرمانداری مبارکه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مدیرکل و اسماعیل احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکهوسایرمسئولان محلی همزمان باعاشورایس حسینی ۹ مهرماه انجام شد.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×