» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مدیر کتابخانه های اصفهان در مبارکه: بسیاری از کتاب ها در کتابخانه های شخصی خاک می خورد
اخبار شهرستان مبارکه

مدیر کتابخانه های اصفهان در مبارکه: بسیاری از کتاب ها در کتابخانه های شخصی خاک می خورد

اسفند 23, 1392 0013

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از ایرنا، « غلامرضا یاوری » پنجشنبه شب در اولین جلسه هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی استان با محدودیت مواجه است، گفت: ثواب این است که مردم کتاب های شخصی بلا استفاده خود را برای استفاده عموم در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از مردم خواست همانگونه که در ایام سال نو، منازل خود را خانه تکانی می کنند نسبت به اهدا کتاب های بلا استفاده خود به کتابخانه های عمومی اقدام کنند.

وی در ادامه نقش خیران را در توسعه کتابخانه های عمومی استان بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: همت بلند خیرین می تواند کمبود فضاهای کتابخانه ای را جبران و سرعت توسعه مطالعه و ساخت کتابخانه را چند برابر کند.

یاوری به نقش مهم انجمن خیرین کتابخانه ساز در توسعه فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: خیران کتابخانه ساز می توانند امکانات بالقوه ای را در اختیار دوستداران کتاب قرار دهند تا فرهنگ کتابخوانی هر چه بیشتر در بین مردم نهادینه شود.

وی گفت: باید زمینه و بستر ورود خیران به عرصه کتابخانه سازی به نحو شایسته فراهم شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: خیرین در چهار سال گذشته بیش از 90 میلیارد تومان به کتابخانه ها کمک کردند .

یاوری بابیان اینکه همه شاخص های کتابخوانی در استان اصفهان نسبت به چهارسال گذشته رشد داشته است گفت: مهمترین رشد ما در حوزه خیرین کتاخانه ساز است.

یاوری با بیان اینکه خیرین بیش از 300 هزار جلد کتاب به کتاخانه های عمومی استان اهدا کردند گفت: خیرین در قالب اهدای زمین، اهدای ساختمان، ساخت کتابخانه و اهدای کتاب فعالیت داشته اند.

یاوری در این جلسه از برگزاری اولین جشنواره تجلیل از خیرین کتابخانه ساز استان اصفهان در ابتدای سال آینده خبر داد.

در پایان جلسه آقایان محمدی ،غلامی ،ضیایی، گرامی ، بهرامی و باقری و خانم صالحی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و آقایان شفیع زاده و صادقیان به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×