» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » مدیرعامل فولاد مبارکه: اتحادیه اروپا از توان ۲۵ میلیون تن صادرات ایران در افق ۱۴۰۴نگران است
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

مدیرعامل فولاد مبارکه: اتحادیه اروپا از توان ۲۵ میلیون تن صادرات ایران در افق ۱۴۰۴نگران است

مرداد 8, 1396 1010

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تائید سروصدای اروپایی ها برای صادرات فولاد ایران به این قاره گفت: اتحادیه اروپا از حالا برای افق ۱۴۰۴ که ایران حداقل ۲۵ میلیون تن صادرات خواهد داشت، ابراز نگرانی میکند.

بهرام سبحانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران در افق چشم انداز ۱۴۰۴ برنامۀ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را پیشبینی کرده که از این رقم افزون بر ۴۵ درصد برای صادرات در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: اتحادیۀ اروپا پنج کشور را متهم به دامپینگ کرده که چین، صربستان، اوکراین، برزیل و ایران است.

به گفتۀوی، پس از بحث های مختلف الآن پیشنهاد دادند که هر تولیدکننده چنانچه زیر قیمت کف تعیین شده، به اتحادیۀ اروپا، فولاد صادر کند، جریمه میشود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان چهاردهمین فولادساز جهان، پارسال حدود ۶ میلیون تن فولاد صادر کرد که نزدیک به ۱.۸ میلیون تن بیش از صادرات سال ۹۴ بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد؛ امسال صادرات فولاد کشور به حدود هشت میلیون تن برسد که افزون بر ۳۰ درصد نسبت به عملکرد سال گذشته رشد خواهد داشت.

سبحانی خاطرنشان کرد: رشد تولید فولاد ایران و توان صادراتی کشورمان در این بخش، اتحادیۀ اروپا را نگران ساخته و درعین حال جمهوری اسلامی در افق چشم انداز حرف اول را در منطقه خواهد زد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد: امسال میزان تولید فولاد خام کشور به بیش از ۲۰ میلیون تن برسد، این درحالی است که در سال ۱۳۹۴ تولید فولاد خام ۱۶.۷ میلیون تن ثبت شد و پارسال هم افزون بر ۱۸ میلیون تن بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: موضوع آنتی دامپینگ اتحادیۀ اروپا به طورقطع نمیتواند بی رابطه با توانمندی ایران در فولادسازی باشد و این نشانۀ توانمندی کشورمان است.

وی گفت: جمهوری اسلامی امروز از ذخایر غنی سنگ آهن، انرژی و گاز فراوان، نیروی انسانی جوان، مبتکر و متخصص برخوردار است و میتواند با بسیاری از کشورها در این عرصه رقابت کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×