» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مبارکه: شهرداری مبارکه به فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه کمک می کند
شهرداری مبارکه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مبارکه: شهرداری مبارکه به فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه کمک می کند

مرداد 5, 1396 0015

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه به کمک همه ارگانها و بویژه شهرداری مبارکه نیاز داریم.

اصغر ایرانپور  اظهار کرد: شهرداری ها در سایر کشورها در راستای گسترش آموزش‌های فنی و توانمند کردن شهروندان اقدامات و آموزش‌هایی ارائه می‌دهند تا فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در جامعه نهادینه شود.
ایرانپور با اشاره به شعار این سازمان در خصوص «هر ایرانی یک مهارت علمی» تصریح کرد: شهرداری مبارکه با پتانسیل‌های بالای مراکز فرهنگی خود می تواند در بحث آموزش های شهروندی و توسعه آموزش های مهارتی و کنترل معضلات شهری برنامه ریزی کرده و با همکاری ادارات و سازمان ها، خدمات خوبی به شهروندان ارایه کند.
وی با بیان اینکه آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است اظهار کرد:شهرداری مبارکه دراین راستا و در راستای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرنی و مهارت آموزی اقدام به نصب تابلوهای آموزش شهروندی در سطح شهر نموده است.
ایرانپور افزود:این اقدام ارزشمند شهرداری مبارکه در راستای دستیابی به اهداف کلان مدیریت شهری، و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقای توانمندی سرمایه های انسانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که مهارت در اصل کلید خلاقانه جهت ایجاد فرصت است و کشف فرصت، خلق شغل و ثروت را بدنبال دارد افزود: شهرداری مبارکه می تواند در کنار بخش خصوصی به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به هنرجویان و شهروندان کمک می کند.
ایرانپور با اشاره به همکاری شهرداری و فنی و حرفه ای افزود: شهرداری مبارکه اقدام به ورود در حرفه ها و رشته هایی می کند که بخش خصوصی در آن وارد نشده است.
وی با هماهنگی و برای جلوگیری از موازی کاری در سطح شهرستان گفت: شهرداری و فنی و حرفه ای با شناسایی رشته ای مورد نیاز شهر و شهرستان نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری شهرداری مبارکه و فنی و حرفه ای این شهرستان بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه و ارتقاء قابلیت‌های شغلی و حرفه‌ای شهروندان، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، حمایت از اشتغال پایدار و آموزش و بروزرسانی دانش مهارتی آنها تدوین شده است که امیدواریم با تعامل صورت گرفته در راستای تعالی بخشیدن به اهداف هر دو دستگاه گام‌های موثری برداریم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مبارکه به موضوعات این تفاهم نامه اشاره و بیان داشت: برگزاری دوره‌های مهارتی مورد نیاز در مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه با رعایت استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای برای دستیابی شهروندان به مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز بازار کار، بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی، آسیب شناسی آموزش‌های مهارتی و ارائه راهکارهای مشترک جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه هدف است.
ایرانپور گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای کشورلازم و ضروری است و نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: شهرستان مبارکه به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی استان پتانسیل‌های زیادی برای توسعه و فرهنگ سازی این آموزش‌ها دارد که باید از حمایت صنایع بزرگ منطقه استفاده کنیم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مبارکه اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کار تربیت نیروی ماهر، ‌ متخصص، کارآمد و کارآفرین را دنبال می‌کند و برای ما بسیار ارزشمند است که در حوزه مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه نیز گوشه‌ای از تربیت این نیروهای خدوم را بر عهده بگیریم.
وی با بیان اینکه رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز شهروندان متقاضی، ادارات و سازمانها تعیین شده است گفت: براساس توافقات به عمل آمده با شهرداری مبارکه و در راستای ایجاد توانایی های لازم فنی، مهارتی و کارآفرینی در علاقمندان برای راه‌اندازی اشتغال پایدار و کسب درآمد و در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به شهروندان مبارکه‌ای در مراکز فرهنگی  شهرداری مبارکه ارائه می‌شود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مبارکه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر اساس نیاز سنجی کارشناسان در رشته‌های مورد نیاز شهر مبارکه اعلام و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه فی مابین اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و شهرداری مبارکه، اعزام مربیان آموزشی، سنجش و ارزشیابی میزان مهارت کارآموزان و صدور گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای از سوی این اداره انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه هایی که برای هفته ملی مهارت پیش بینی شده است اظهار کرد:سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی و همایش مسیر آینده من با مهارت بعنوان سه برنامه اصلی در این هفته است.
ایرانپور با بیان اینکه یکی از راه های برون رفت از معضل بیکاری کسب مهارت و کارآفرینی است گفت: مرکز فنی و حرفه ای برادران با ۱۰ کارگاه فعال و مرکز خواهران با ۶ کارگاه فعال در رشته آموزشی وخدماتی فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در کلیه رشته ها در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بصورت رایگان اشت، گفت: هنر جویان پس از گذراندن دوره های آموزشی که مطابق با استاندارد جهانی است و موفقیت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه خواهند شد.
«۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد ماه در کشور به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است»

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×