» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار شهرستان: نگاه دولت به روستاها رونق بخشهای اقتصادی ،فرهنگی وعمرانی است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار شهرستان: نگاه دولت به روستاها رونق بخشهای اقتصادی ،فرهنگی وعمرانی است

تیر 26, 1396 1011

ذاکری فرماندار مبارکه در جلسه آموزشی وهم اندیشی دهیاران وشوراهای اسلامی بخش مرکزی که با حضور بخشدار مرکزی،دهیاران وشوراهای اسلامی بخش مرکزی در روستای حسن اباد تنگ بیدکان برگزار شدضمن تشکر از زحمات دهیاران وشوراهای اسلامی دوره چهارم ،با اشاره به برخی وظایف دهیاران و همچنین نقش آنان در آبادی و توسعه روستا، گفت: دهیاران بایستی با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی در توسعه و آبادانی روستا قدم بردارند.

وی به موضوع انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد واز حضور ۸۰درصدی  مردم در انتخابات تشکر کرد وگفت:هر دو انتخابات در سطح ملی ومحلی برای ما سرنوشت ساز بود وشهرستان مبارکه اولین شهرستانی بود که صلاحیت انتخابات شوراهای اسلامی آن در استان تایید شد.

 وی با بیان اینکه دولت تدبیر وامید در این چهار سال توجه ویژه ای به روستاها داشته خاطر نشان ساخت:در روستاهای بخش مرکزی در شش ماه گذشته حدود ۵۰ میلیارد ریال پروژه های عمرانی فرهنگی وخدماتی اجرا شده که این امر نشان از توجه ویژه دولت به توسعه روستاها و اهتمام دولتمردان به رفع محرومیت از مناطق روستایی دارد.

وی گفت:نگاه دولت به روستاها رونق بخشهای اقتصادی ،فرهنگی وعمرانی است و سعی کرده به گونه ای در روستاها کار کند که در پایان دولت تفاوت چندانی بین شهر روستاها نباشد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه رسیدگی به روستاها از اولویت های دولت تدبیر و امید است ،تصریح کرد : ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی روستائیان ازجمله برنامه های مهم دولت در روستا هاست که دهیاران با تعامل و همکاری می توانند سرعت دستیابی به این اهداف را شتاب دهند.

وی خاطر نشان  کرد : اعضای  شوراها و دهیاران  که منتخب  مردم هستند  بعنوان امین  مردم و خدمتگزار نظام  علاوه بر ایجاد  زمینه های  عمران و آبادانی  روستا  در جهت  توسعه و شکوفایی همه جانبه  روستاها کوشا باشند ٬ زیرا  رسالت  شورا و دهیار  براساس قانون اجرای  قوانین و مقررات  و ایجاد تفاهم  و همدلی  بین مردم و مسئولین می باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود است خاطرنشان کرد: دهیاران با شناسایی ظرفیت های موجود وتبدیل آنها به یک فرصت درجهت آبادانی وایجاد اشتغال در روستاها تلاش نمایند.

وی اضافه کرد :نگاه دولت به روستاها در قالب تاسیس تعاونی روستائیان است ودهیاران وشوراهای اسلامی باید از این فرصت استفاده وبا تاسیس تعاونی روستائیان در جهت کسب درآمدهای پایدار ومشارکت در طرح ها بهره ببرند.

در ادامه بخشدارمرکزی و دهیاران گزارشی از فعالیتهای خود را در جلسه ارائه ومسائل ومشکلات روستاهارا مطرح و از توجه  ویژه و مساعدت های فرماندار و بخشدارمرکزی در توسعه بیش از پیش عمران و آبادانی روستاها تقدیر و تشکر نمودند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×