» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » شهردار مبارکه: نگاه مدیریت شهری مبارکه به پروژه های شهری فرامنطقه ای است
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: نگاه مدیریت شهری مبارکه به پروژه های شهری فرامنطقه ای است

تیر 24, 1396 0115

شهردار مبارکه گفت:نگاه مدیریت شهری مبارکه به پروژه های عمرانی، خدماتی و گردشگری این شهر فرامنطقه ای است.

محمد شرفا در مراسم دومین قرعه کشی جوایز خوش حسابی پرداخت عوارض سال ۱۳۹۵ شهرداری که به صورت پخش مستقیم اینترنتی برگزار شد، گفت: در اجرای پروژه شهرداری مبارکه بدنبال این هستیم که بتوانیم از همه ظرفیت های شهر، شهرستان و استان اصفهان استفاده کنیم.
وی گفت: شهرستان مبارکه از ظرفیت و جایگاه والایی در استان و کشور برخوردار است.
شرفا با بیان اینکه مدیریت شهری مبارکه برنامه ریزی خوبی در همه حوزه های شهری دارد اظهار داشت:نگاه شهرداری و شورای شهر مبارکه در دوره چهارم بر این اساس بود که بتوانیم در حوزه های مختلف فرهنگی، خدماتی و عمرانی کار کنیم.
وی با بیان اینکه نوع پروژه های شهری در این شهر متفاوت است گفت:نگاه بعدی شهرداری مبارکه بر این بود که پروژه ها را در سطح شهر تقسیم کنیم.
شهردار مبارکه اظهار کرد:در این دوره پروژه های مختلفی در محلات و مرکز شهر اجرا شد.
وی افزود:باغ بانوان یکی از پروژه های فرهنگی، ورزشی و خدماتی بود که برای بانوان اجرا شد.
شرفا با بیان اینکه طراحی، شروع و افتتاح پروژه باغ بانوان در این دوره انجام شد گفت:در مدت دو ماه اخیر که این پروژه به بهره برداری رسیده برنامه های بسیار خوب و سنگینی در این محل انجام شده است و این امر نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای شهر است.
وی با بیان اینکه باغ بانوان مبارکه یک پروژه شهری و شهرستانی است خاطرنشان کرد:این پروژه فقط مخصوص شهر مبارکه نیست و تلاش ما بر این است تا بتوانیم همه محلات و حتی شهرستانهای اطراف را پوشش دهیم.
شرفا با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی و تجمع عفاف و حجاب گفت: برگزاری این مراسم نشان داد که ظرفیت های زیادی در شهر و این پروژه وجود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه قلعه نهچیر هم بعنوان پروژه گردشگری با هزینه ۶ میلیارد تومان در این دوره برنامه ریزی و اجرا شد گفت:این پروژه محله نهچیر را پوشش می دهد و امیدواریم در آینده بتوانیم مشکلات این محل را با این پروژه مرتفع کنیم.
شهردار مبارکه با بیان اینکه ابتدای سالجاری بیش از ۷۰ هزار نفر از این مکان بازدید کردند گفت:نگاه مدیریت شهری مبارکه بر این بود که در حوزه گردشگری هم وارد شویم و قلعه نهچیر بعنوان پروژه گردشگری، نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای شهر وشهرستان دارد.
وی با اشاره به پروژه استخر و مجموعه تجاری فتح المبین گفت: این پروژه هم بعنوان یک پروژه سرمایه گذاری در این دوره اجرا شد.
شهردار مبارکه با قدردانی از گروه سرود بچه های آسمان و اجرای سرود شهر مبارکه گفت:شعر زیبایی بود که در همه مراسمات شهرداری اجرا می شود و با توجه و دقت در الفاظ و جملات این شعر در می یابیم که حق واقعی مبارکه همین است.
وی با بیان اینکه حق مبارکه باید گرفته شود افزود:شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی توانند، همه باید حق و حقوق این شهر را پیگیری کنیم و همت عالی و متعالی داشته باشیم.
شرفا با بیان اینکه عوارض ارزش افزوده از سال ۹۴ به بعد بسیار کاهش پیدا کرد گفت:شهر مبارکه به یک سری از زیر ساخت ها نیاز دارد و حق این شهر است که زیر ساخت هایی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه خارج از شهرستان مبارکه همه تصور می کنند که زیرساخت های مبارکه انجام شده است تصریح کرد: در کنار پیگیری برای دریافت عوارض محلی و افزایش ارتباط بین مردم و شهرداری، باید برای وصول عوارض ارزش افزوده بعنوان حق مردم در استان و کشور هم پیگیری کنیم.
شهردار مبارکه با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر در دوره چهارم و تبریک به اعضای دوره پنجم شورای شهر مبارکه گفت:امیدواریم اعضای شورای شهر بتوانند در همه مراحل رشد و توسعه شهر مفید و موثر باشند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری وصول عوارض است، افزود: مسائل خدماتی، عمرانی و فرهنگی در شهر بر اساس وصول عوارض انجام می شود.
شرفا با بیان اینکه شهر مبارکه در سال های اخیر خیلی کمتر به سراغ عوارض محلی رفته است اظهار کرد:طبق قانون شهرداری ها عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه یکی از عوارضی است که شهرداری ها بر اساس آن توسعه شهری را پیش بینی و برنامه ریزی می کنند.
وی گفت: وجود صنایع در شهر و پرداخت عوارض در سال های اخیر، مردم را از پرداخت عوارض و شهرداری را از پیگیری عوارض دور کرده است.
شهردار مبارکه گفت: تکیه بر عوارض محلی، یکی از مواردی که در دوره چهارم پیگیری شد و اقداماتی در این زمینه انجام شد.
وی افزود: امسال بعنوان دومین سالی است که پیگیری می کنیم تا بتوانیم مردم را با شهرداری نزدیک کنیم و دفترچه عوارض محلی و برنامه ریزی تشویقی برای وصول عوارض انجام شد.
شرفا گفت: در صورتیکه بخواهیم اتفاق خوبی در شعر بیفتد حتما همه باید شهرداری را کمک و همراهی کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان عوارض وصول کردیم و امسال هم این اتفاق افتاد تصریح کرد: انتظار ما بیش از این بود.
شهردار مبارکه گفت:انتظار داشتیم امسال حداقل دو برابر سال گذشته وصول کنیم اما این اتفاق نیفتاد.
وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در این زمینه نقش دارند خاطرنشان کرد:مسائل اقتصادی و فعالیت شهرداری در خصوص عوارض نوسازی و کسب و پیشه نقش دارند.
شهردار مبارکه گفت: حدود ۲۴ هزار فیش صادر کردیم که نزدیک به ۶ هزار برگه فیش و معادل ۲۵ درصد از آنها برگشت شد که رقم بسیار پایینی است.
وی گفت: از معتمدین محلی می خواهیم که کمک کنند و شهرداری هم باید ارتباط خود را با مردم بیشتر کند و مردم را با شهرداری آشتی دهد.
شرفا گفت:در عوارض کسب و پیشه هم ۶۷۰ فیش صادر شد که حدود۱۱۰ فیش و نزدیک به ۱۷ درصد برگشت شد که عدد بسیار پایینی است.
وی گفت: صنعت و تجاری زیادی در شهر وجود دارد که لازم است این ارتباط را بیشتر کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. سیاوش قاسمی

    سلام
    اگر ممکنه یکبار شهردار اعلام کنه برای محله اسماعیل ترخان طی 15 سال گذشته کدام کار عمرانی شده غیر از اینکه بافت فرسوده تبدیل به یکی از محله های فساد و مواد مخدر و…. شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×