» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: با افراد خاطی در سوزاندن اراضی کشاورزی برخورد قانونی می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: با افراد خاطی در سوزاندن اراضی کشاورزی برخورد قانونی می شود

تیر 19, 1396 0010

ذاکری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت:توجه به مدیریت صحیح پسماند واستفاده ازروشهای علمی ونوین یکی از امور زیربنایی جهت توسعه هر منطقه است.

رئیس کار گروه مدیریت پسماند این شهرستان ضمن تشریح اهمیت موضوع پسماندها و مشکلات ناشی از آنها اظهار نمود:برای رسیدن به اهداف این کار گروه باید مصوبات آن با جدیت تمام مورد توجه قرار گرفته و به مورد اجرا در آید.

فرماندار شهرستان به موضوع آتش‌زدن پسماندها وعلوفه های کشاورزی اشاره کرد وگفت:خوشبختانه در سال ۹۵ بالای ۷۰در صد از پسماندهای کشاورزی در شهرستان مدیریت واز سوزاندن آن جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد باید با مدیریت وفرهنگ سازی در بین کشاورزان از سوزاندن مابقی پسماندهای کشاورزی در شهرستان جلوگیری شود و از جهاد کشاورزی ومحیط زیست خواست با برگزاری کلاسهای اموزشی انها را با عواقب این کار آشنا نمایند.

وی ادامه داد سوزاندن پسماندها علاوه بر خسارت بر زمین وخاک کشاورزی باعث آلودگی محیط زیست نیزمی شود ولازم است پلیس محیط زیست در جهاد کشاورزی تشکیل شود.

وی هدف از تشکیل پلیس محیط زیست را اغنای کشاورزی در زمینه عواقب محیط زیست،توجیه کشاورزان به منظور استفاده از سم به جای سوزاندن پسماندها،برخورد قاطع در صورت سوزاندن توسط محیط زیست وقطع کلیه خدمات دولت در کشت های بعدی توسط جهاد کشاورزی وآب منطقه ای عنوان کرد وگفت:در صورت عدم همکاری کشاورزان، جهاد کشاورزی  موظف است کشاورزان متخلف را جهت اقدامات قضایی به محیط زیست معرفی نمایند.

وی از شهرداریها خواست ضمن اطلاع رسانی به کشاورزی با تشکیل اکیپ و گشت زنی از سوزاندن پوشال جلوگیری ودر صورت تخلف به محیط زیست شهرستان گزارش نمایند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×