» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » اقتصاد مقاومتی در فولاد مبارکه تجلی یافت؛ رشد ۱۵۵ درصدی سود خالص شرکت فولاد مبارکه
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

اقتصاد مقاومتی در فولاد مبارکه تجلی یافت؛ رشد ۱۵۵ درصدی سود خالص شرکت فولاد مبارکه

تیر 11, 1396 0017

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه از رشد ۱۵۵ درصدی سود خالص این شرکت در سال ۹۵، نسبت به سال قبل خبر داد.

امیرحسین نادری در این رابطه گفت: فولاد مبارکه اصفهان طی دورۀ ۱۲ ماهۀ منتهی به ۳۰/۱۲/۹۵ به ازای هر سهم خود توانست ۲۷۰ ریال سود خالص و جمعا مبلغ حدود دوهزار میلیارد تومان سود خالص محقق کند.

او با بیان این که بنا بر قوانین و مقررات سازمان بورس، شرکتها باید اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود را در یک سال مالی، یک ماه قبل از شروع سال به سازمان بورس اعلام کنند، افزود: بر همین اساس، شرکت فولاد مبارکه اولین سود پیش بینی خود را در سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۹۵، به میزان ۱۱۹ ریال اعلام کرده بود. این در حالی است که در پایان سال، با توجه به بهبود تقاضا در بازار داخل و قیمتهای جهانی و تلاش همکاران گرامی توانست با پوشش ۲۲۷ درصدی، سود خود را به ۲۷۰ ریال به ازای هر سهم افزایش دهد.

نادری عملکرد شرکت را در حوزۀ تولید، خرید مواد اولیه و فروش در سال ۹۵ مثبت ارزیابی کرد و افزود: طی سال ۹۵، شرکت توانست با تولید ۶ میلیون و ۷۱ هزارتن انواع محصولات و فروش ۶ میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصول به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان، درآمد فروش خود را ۳۰ درصد افزایش دهد.

وی تصریح کرد: علیرغم رشد درآمدی فولاد مبارکه، میزان خرید مواد اولیۀ شرکت در طی سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان بوده که ۲،۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۴ کاهش داشته است.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه افزود: همچنین، نسبت به سال مالی ۹۴، سود عملیاتی فولاد مبارکه ۸۵ درصد و سود خالص شرکت ۱۵۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به لزوم تهیۀ صورتهای مالی تلفیقی اضافه کرد: در حال حاضر، صورتهای مالی شرکت بر اساس استانداردهای حسابداری به صورت تلفیقی با شرکتهای سرمایه پذیرگروه فولاد مبارکه و شرکت اصلی تهیه میشود. این در حالی است که بر اساس جدول زمانبندی سازمان بورس، صورتهای مالی حسابرسی نشدۀ تلفیقی حداکثر ۹۰ روز پس از پایان سال مالی یعنی تا آخر خردادماه و صورتهای مالی حسابرسی شده حداقل ۱۰ روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع باید بر روی سایت codal منتشر شود.

معمولا نماد معاملات بورس در موارد متعدد متوقف میشود

مرتضی شبانی، رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه، درخصوص علت توقف نماد فولاد در بورس گفت: معمولا نماد معاملات بورس در موارد متعدد متوقف میشود؛ از مهمترین این موارد میتوان به تعدیل بااهمیت سود هر سهم (چه منفی و چه مثبت) درصورتیکه بیش از ۲۰ درصد و به لحاظ ریالی بالاتر از ۵۰ ریال باشد؛ ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انواع مجامع و مواقعی که به تشخیص بورس، لزوم شفافسازی اطلاعات احساس شود، اشاره کرد.

شبانی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به اینکه آخرین سود پیش بینی شدۀ سال ۹۵ شرکت بر اساس عملکرد ۹ ماهه مبلغ ۱۶۵ ریال اعلام شده بود و با اعلام مبلغ ۲۷۰ ریال فعلی برای سال مالی ۹۵، سود خالص، ۶۳ درصد رشد را نشان میداد، نماد موقتا متوقف شد و پس از بازگشایی با دامنۀ نوسان باز بازگشایی خواهد شد. همچنین، در این مرحله سازمان بورس اطلاعات موردنیاز خود درخصوص علل رشد سود را دریافت میکند و پس از بررسی و اطمینان از صحت آن، نماد را بازگشایی میکند.

وی روند سودآوری شرکت را در سال ۹۶ نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود: طبق اولین پیشبینی ارائه شده به بورس، سود هر سهم در سال مالی ۹۶ مبلغ ۲۵۳ ریال برآورد شده است که با توجه به عملکرد مثبت شرکت به لحاظ تولید و فروش در سه ماهۀ اول سال مالی ۹۶، درصد پوشش سود، بسیار مناسب بوده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×