» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » 2 هزار متر مربع مزارع کشاورزی مبارکه در آتش سوخت
شهرستان مبارکه

2 هزار متر مربع مزارع کشاورزی مبارکه در آتش سوخت

خرداد 20, 1396 0010

2 هزار متر مربع از مزارع گندم و جو واقع در صحرای دشتچه،حدفاصل ایستگاه آتش نشانی و سرارود مبارکه روز جمعه گذشته در آتش سوخت.

کیومرث مختاری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه گفت: در پی اعلام وقوع این آتش‌سوزی به مرکز 125 نیروهای آتش‌ نشانی شهرداری مبارکه به محل حادثه اعزام و با تلاش این نیروها از گسترش و سرایت آتش به مزارع همجوار جلوگیری شد.
وی گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و کمک های مردمی، از سرایت آتش به سایر مزارع جلوگیری و پس از مدت کوتاهی آتش خاموش شد.
مختاری با بیان اینکه بی احتیاطی یکی از کشاورزان منطقه و نیز وزش باد ضعیف باعث وقوع این حادثه شده بود اظهار کرد: در صورت اطلاع نیافتن به موقع کشاورزان و عدم حضور به موقع نیروهای سازمان آتش نشانی فاجعه ای عظیم برای محصولات کشاورزی این منطقه رخ می داد.
وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان باید موارد ایمنی را رعایت کنند و از آتش زدن مزارع جلوگیری کنند، اظهارکرد: میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
مختاری اضافه کرد : کشاورزان باید از روشن کردن آتش و انداختن ته سیگار روشن در اطراف مزارع و همچنین از آتش زدن بقایای محصول پس از برداشت خودداری کنند
وی عنوان کرد: هرساله بخشی از کشتزارهای گندم و جو قبل و بعد از برداشت دچار آتش‌سوزی می‌شود که خسارت مالی فراوانی را به کشاورزان وارد می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×